Friday, November 23, 2012

[FANFIC] We Need Leeteuk

Leeteuk

Heechul

Yesung

Shindong

Sungmin

Donghae

Eunhyuk

Siwon

Ryeowook

Kyuhyun








"Kyuhyun ah! Tidak baik cakap begitu kepada yang lebih tua" Yesung memberi nasihat. "Ah! Bukankah hyung sudah berjanji yang hyung tidak akan meninggalkan kami?" Kyuhyun masih lagi mengalirkan air matanya. Leeteuk masih lagi tenang. Sungmin dan Ryeowook sudah tidak tahan lagi. Mereka juga turut mengalirkan air mata.

"Selepas Hankyung, Kibum dan Kangin, kini hyung juga mahu tinggalkan kami?" kata Kyuhyun. "Hyung, cuba lah mempertimbangkannya semula. Tak kasihankah hyung pada kami dan ELF? Mereka amat memerlukan seorang ketua Super Junior yang sangat bertanggungjawab seperti hyung. Tak sepatutnya hyung berbuat begini." Siwon pula berani menyuarakan pendapatnya. Muka Siwon sejak dari tadi sudah berkerut. Mata Leeteuk sudah mula digenangi air mata apabila mendengar kata-kata Siwon. Eunhyuk pula terus-terusan menangis.

~♥~

"Siwon-sshi, tolong buatkan kopi untuk saya" pinta Heechul. Namun setelah lama menunggu, Siwon tidak juga muncul dengan secawan kopi yang diminta Heechul. Heechul mula berasa hairan. "Kemanakah Siwon pergi?" getus hati kecil Heechul. Heechul dengan malasnya bangun dan pergi ke dapur untuk membuat kopi. Setelah siap, dia pergi ke bilik Siwon.

"Siwon, kenapa tidak menjawab panggilan saya?!" Heechul marah. "Saya tiada mood lah, hyung!" kata Siwon. Aneh. Siwon tidak pernah bersikap dingin dengan Heechul. Heechul buat tidak tahu dengan sikap aneh Siwon. Kemudian dia pergi ke biliknya. Kebetulan Donghae juga berada di dalam bilik.

"Donghae, awak tahu apa masalah yang dihadapi oleh Siwon?" tanya Heechul. "Kenapa dengan Siwon?" Donghae tidak menjawab soalan Heechul. "Manalah saya tahu! Saya tanya awak, awak tanya saya balik. Tapi, dia kata dia tidak ada mood." Donghae agak lama juga mendiamkan diri. Heechul mula berasa marah.

"Donghae!! jawab soalan saya!" kata Heechul. "Sorry, hyung. Hyung tidak tahu kah?" Heechul menterbeliakkan matanya. "Tahu apa?" Heechul mula berfikir. 'Apa yang berlaku pada hari ini? Hari jadi Siwon kah? Eh, bukan! Hari jadinya sudah lepas.' Heechul kemudian menggeleng-gelengkan kepalanya sambil berkata, "Tak tahu lah, Donghae!" Kemudian, Donghae berkata. "Hyung, ini pasal ......."

~♥~

"Teuk, benarkah apa yang dikatakan mereka?' tanya Heechul. "Benarlah tu apa yang kamu dengar." kata Leeteuk. "Mestikah?" Heechul inginkan kepastian. "Heechul, bila saya tiada disini lagi, awaklah yang satu-satunya yang saya harapkan. Jagalah Dongsaeng dengan baik, okay?" pinta Leeteuk. "Okay~" dengan segera Heechul menjawab. "Eh, tapi~~" Leeteuk segera memintas kata-kata Heechul, "Tiada tapi-tapi. Ini keputusan yang muktamad!" Kata Leeteuk.

~♥~

~Hari Pemergian Leeteuk~

"Hyung! Janganlah pergi!!!!" Sungmin meminta. Yesung pula menarik beg pakaian Leeteuk sebagai tanda yang dia tidak setuju dengan pemergian Leeteuk. Kyuhyun hanya memandang dari jauh dengan renungan yang kosong. Siwon pula hanya memandang. Sungmin, Ryeowook dan Eunhyuk menangis tidak henti-henti. Heechul hanya mendiamkan diri. Shindong juga turut menitiskan air mata. Tidak lama selepas itu, Siwon meninggalkan mereka dan masuk ke bilik.

~♥~

"Ahh~ Bosannya!" Sungmin mengeluh. Heechul yang dari tadi asyik menonton televisyen turut beras bosan. Siwon, Donghae dan Kyuhyun berada di dalam bilik mereka masing-masing. Yesung dan Ryeowook pergi merakam lagu. Shindong pula berada di station radio. Manakala, Euhyuk pula berad di dapur, sedang memasak sesuatu.

Tetiba, loceng dorm mereka berbunyi. "Sungmin ahh~~ Bukakanlah pintu itu." kata Heechul. Dengan malasnya, Sungmin bangun dan melihat siapakah kelibat orang itu. Terkejut. "HYUNG!!!!" Sungmin menjerit dengan sekuat hatinya. "Sungmin! Kenapa bising sangat tu!!?? Siapakah yang datang?" tanya Heechul yang juga malas-malasan menuju ke pintu. Setelah melihat kelibat orang yang menjadi tetamu di dorm mereka, Heechul menjadi tidak terkata-kata.

"Leeteuk?! Buat apa di sini?" tanya Heechul. Dia masih lagi terkejut. Bukankah Leeteuk sudah pergi tadi? "Sudah sign kontrak yang baru!" kata Leeteuk dengan senang hati sambil menunjukkan kontraknya yang baru dengan syarikat. "Betul kah?" Heechul masih lagi tidak percaya. "Leeteuk hyung sudah kembali!!!" kata Sungmin sekuat hati menyebabakan seluruh dorm mendengar apa yang dikatakan olehnya.

~♥~

Siwon yang sejak dari tadi tidak melakukan apa-apa terkejut mendengar jeritan Sungmin. Dengan segera dia keluar dari biliknya. Donghae juga yang sedang lena dibuai mimpi turut terjaga dek jeritan Sungmin.Begitu juga dengan Kyuhyun yang sedang asyik bermain game tetapi asyik kalah, juga turut terkejut.

"Benarkah hyung sudah pulang?" tanya Siwon. Siwon berasa sangat gembira melihat Leeteuk berada di hadapan matanya. Kyuhyun dan Donghae juga begitu. "Hyung!!! Jangan buat begitu lagi!" kata Eunhyuk. Kemudian, Siwon, Heechul, Kyuhyun, Euhyuk dan Sungmin memeluk Leeteuk dengan erat.

"Yeay!! Leeteuk hyung tak jadi pergi!!"

~♥~

"Dapat message ni?" tanya Yesung. "Ya. Dapat. Benarkah?" Ryeowook tidak percaya. "Syukyurlah, kalau begitu!" kata Yesung.

~♥~

~Di station radio~

"Kenapa dengan kamu? Berlatih menarikah?" tanya Gyuri. Shindong segera menghentikan tarian peliknya itu. "Tidak ada apa-apa~ Cuma rasa gembira sangat!" kata Shindong. "Kenapa? Menang loteri kah?" "Tidaklah! Lebih berharga daripada menang loteri," kata Shindong.

~♥~

"Apa agaknya yang membutakan hyung berubah fikiran?" tanya Sungmin. "Sudah tentulah hyung dengar kata-kata saya!" kata Kyuhyun. "Kenapa pula hyung mesti dengar kata kamu?" tanya Yesung. "Sebab saya dongsaeng kesayangan hyung!" kata Kyuhyun dengan bangga. "Mana ada! Hyung tak sanggup menlihat saya menangislah!" kata Shindong. "Kalau hyung menagis, saya tidak kisah pun!" kata Kyuhyun.

"Mungkin .... " Ryeowook mula berkata. "Kenapa?" Kyuhyun ingin tahu. "Leeteuk hyung berubah fikiran disebabkan oleh Siwon hyung agaknya~" kata Ryeowook. "Yakah?!" Shindong tidak percaya. "Selepas Siwon naik ke bilik, hyung asyik pandang ke atas saja. " kata Ryeowook.

"Aigoo~~ Hyung lebih sayangkan Siwon berbanding saya~~" kata Kyuhyun dengan kecewa.