Monday, November 26, 2012

FANFIC : Forever Will Be Yours

Myungsoo

Tisya

Hayoung

Zelo

Jiyoung

Minzy

Minwoo

Changjo
Sungkyu

Sungjong







“Tak sangka aku dapat juga aku masuk sekolah ni,” ujar Hayoung dengan gembira. Tisya tidak melayannya. Dia sibuk membaca novel yang baru dibelinya.
“Hoi! Kau dengar tak apa aku kata?” soal Hayoung dengan marah.
“Dengarlah! Baguslah kau dapat sekolah yang sama dengan aku. Aku ingat tak tengok muka kau lagi. Aku dah bosan asyik tengok muka yang sama sejak dua tahun yang lalu,” kata Tisya. Hayoung mencebik. Sampai hati dia kata macam tu.
“Pedulilah kau! Aku yakin, kali ni kita tak akan sama kelas lagi. Aku pun dah nak termuntah tengok muka kau. Harap-harap dapat sekelas dengan L,” balas Hayoung. L? Yang berlakon dalam Dead Note ke?
“Bukan dia orang Jepun ke?” soal Tisya aneh.
“Orang Jepun? Siapa?” Hayoung tidak mengerti.
“L. Bukan ke dia berlakon dalam Dead Note?” Hayoung memtertawakan Tisya.
“Kau fikir dia sorang saje yang namanya L. Ni L lain lah! Tu lah kau, belajar je tahu. Tapi perkembangan negara kau tak tahu,” sempat lagi Hayoung mengutuk Tisya.
“Suka hati aku lah. Bajet macam L tu penting sangat!” Tisya segera menyambung pembacaannya.
“L handsomelah!” sempat lagi Hayoung memuji L. Tisya membuat muka hendak termuntah.


“Kau sedih ke tak dapat sekelas dengan aku?” soal Tisya. Bahu Hayoung dipeluk lembut.
“Bila masa aku nak sedih pasal kau? Aku sedih sebab tak dapat sekelas dengan L! Dia sekelas dengan kau!” kata Hayoung seakan-akan ingin meraung sekuatnya.
“Sampai hati kau kata macam tu. Kau lebihkan alien berbanding aku,” Tisya pula merajuk.
“Hari tu kau juga yang kata kau tak nak sekelas dengan aku lagi dan jangan panggil L alien,” tambah Hayoung pula.
“Aku main-main jelah!”


Semua perempuan menjerit memanggil nama L. Ah! Bingitnya telinga. Dorang semua ni tak tahu ke ada orang nak belajar. Tisya merungut di dalam hati. Akhirnya dia mengambil tindakan dengan menyumbat telinganya dengan earphone lalu memainkan lagu yang ada dalam mp3 nya.
Sedang Tisya sibuk menghayati lagu, ada seseorang mengetuk mejanya. Tisya memandang gerangan siapakah yang berani mengganggunya. Membulat mata Tisya memandang orang itu. Dia ingin berkata-kata, namun tidak mampu. Lidahnya kelu. Lelaki itu mengukirkan senyuman. Tisya menarik earphone yang menyumbat telinganya.
“Sebelah awak ada orang tak?” soal Myungsoo. Lambat-lambat Tisya menggeleng. Kemudian Myungsoo tersenyum. Dia menarik kerusi disebelah Tisya lalu melabuhkan punggung. Perempuan yang berada di dalam kelas mereka menjerit cemburu.
“Awak . . . awak nak duduk sini ke?” tanya Tisya dengan tergagap-gagap. Myungsoo mengangguk laju.
“Kenapa tak boleh ke?” cepat-cepat Tisya menggeleng kepala.
“Tapi saya tetap nak duduk sini. Awak kata tadi tak ada orang,” Myungsoo tetap dengan pendiriannya. Degil betullah! Tisya menghembuskan nafas dengan kasar. Dia kembali menyumbat telinganya dengan earphone. Buku di hadapan matanya dibaca semula.
‘Macam mana dia boleh ada di sini? Bukan dia sibuk dengan muzik ke?’ Tisya tidak dapat menumpukan perhatian terhadap bukunya. Tisya memandang ke sebelah kanannya. Myungsoo sudah hilang. Entah bila masa dia menghilang, Tisya tidak perasanlah pulak.


“Kenapa awak asyik pakai earphone je?” soal Myungsoo. Membulat mata Tisya mendengar soalan dari Myungsoo.
“Semuanya sebab peminat awak yang memekik tu lah!” kata Tisya dengan garang.
“Awak dengar lagu apa?” soal Myungsoo lagi. Ish dia ni! Tak boleh tengok aku senang sikit.
“Apa-apa saja lagu yang sedap di dengar,”
“Lagu Infinite ada tak?” soal Myungsoo lagi. Tisya menggeleng kepala. Myungsoo segera mencebik. Dia mengeluarkan mp3nya.
“Dengar yang ni. Mesti sedap!” kata Myungsoo. Tisya hanya menurut.
“Tisya yang tersayang, saya minta maaf sebab tak contact awak. Saya tahu saya salah. Sudikah awak memaafkan saya? Terimalah lagu ni, Because I Miss You,” kedengaran suara Myungsoo. Dia memang sengaja merakamnya terlebih dahulu. Tisya terasa ingin menangis mendengarnya.
“Sedap kan?” soal Myungsoo. Tisya tidak menjawab soal Myungsoo itu. Dia mengambil sehelai kertas lalu mencoretkan sesuatu.
Masa berlalu dengan pantas. Saya sudi maafkan awak. Tapi untuk menjadi seperti dahulu, saya minta maaf. Saya tak mampu. Awak telah berubah. Saya telah berubah. Banyak benda yang telah berubah. Saya minta maaf.
Myungsoo membacanya. Dia segera merenyukkan kertas itu. Dia tidak percaya. Dia ingin bertanyakan hal itu kepada Tisya namun terhalang kerana guru subjek memasuki kelas.


“Weh, aku dengar kau duduk sebelah L. Betul ke?” Hayoung tidak percaya. L?
“Myungsoo, Infinite?” soal Zelo, teman karib Tisya sejak kecil. Dia memandang ke arah Tisya untuk mendapat kepastian. Tisya hanya mengangguk lemah.
“Bestnya!” Hayoung menjerit.
“Hayoung, belikan aku Coke!” kata Zelo sambil menghulur sehelai not kertas kepada Hayoung.
“Kau belanja aku?” soal Hayoung. Zelo hanya mengangguk. Hayoung segera merampas duit yang dihulurkan Zelo.
“Kau nak apa Tisya?” soal Hayoung.
“Apa-apa sajalah,” balas Tisya.
“Okay!” Hayoung segera berjalan menuju ke kedai yang berhampiran.
“Betul ke apa yang minah tu kata?” soal Zelo setelah Hayoung menghilang. Tisya sekadar mengangguk.
“Dia kata apa?” soal Zelo. Tisya hanya menggeleng.
“Pedulilah dia. Nak hidup atau tak,” kata Tisya.
“Kau tak cintakan dia lagi kan?” soal Zelo. Tisya diam. Dia kaku. Mengangguk tidak, menggeleng pun tidak.
“Tisya, kau jangan buat bodoh je,” pesan Zelo.
“Aku tahulah apa yang aku nak buat. Lagi satu, Hayoung tak tahu pasal aku dengan Myungsoo. Kau diam-diam sajalah,” kata Tisya pula.
“Yalah, aku tahu!”


“Tisya, saya sukakan awak. Sudi tak kalau awak jadi girlfriend saya?” tanya Minwoo di hadapan semua pelajar di dalam kelas Tisya. Semua mata memandang Tisya untuk mendapatkan jawapan. Hanya Myungsoo saja yang kelihatan tidak mempedulikan apa yang berlaku. Kononnya khusyuk membaca buku dan tidak mendengar apa yang dikatakan Minwoo kerana menyumbat telinganya dengan earphone.
“Minta maaflah, saya hargai perasaan awak terhadap saya. Tapi, saya tak mampu membalasnya kerana sekarang ni saya hanya mahu menumpukan perhatian terhadap pelajaran saja,” kata Tisya mengecewakan Minwoo.
“Saya akan tunggu awak,” kata Minwoo. Tisya menunduk memandang buku yang berada di hadapan matanya. Minwoo masih menunggu jawapan Tisya.
“Jangan buat janji macam tu. Saya tak nak awak penat menunggu saya,” ujar Tisya sambil memandang buku. Matanya mula bergenangan air mata. Tunggu masa untuk mengalir saja.
“Saya tetap akan tunggu,” balas Minwoo lagi. Dia tidak mahu mengalah. Air mata Tisya sudah pun mengalir.
“Kenapa saya bodoh sangat menunggu sesuatu yang belum pasti?” soal Tisya perlahan. Minwoo tidak mendengar apa yang dikatakan Tisya. Mata Myungsoo sudah bertukar merah. Dia segera bangun dan keluar dari kelas itu.


Myungsoo menumbuk dinding sepuas hatinya. Tangannya yang sudah berdarah tidak dihiraukannya. Baginya sakit tangannya tidak seberapa berbanding sakit hati Tisya. Setelah penat, Myungsoo terduduk sandar pada dinding.
“Saya salah!”


“Ingat tak yang saya pergi audition untuk jadi artis tu?” soal Myungsoo. Tisya hanya mengangguk.
“Saya dah berjaya!” kata Myungsoo dengan gembira.
“Tahniah!” kata Tisya dengan senyuman yang kelat.
“Kenapa? Awak tak suka ke?” soal Myungsoo yang menyedari perubahan Tisya. Tisya hanya menggeleng.
“Awak tahukan, nilah impian saya sejak kecil lagi. Sekarang peluang ada di hadapan mata saya. Saya tak nak lepaskan peluang itu,” kata Myungsoo. Tangan Tisya diramas lembut. Tisya mengangguk faham.
“Saya janji, walaupun sejuta artis cantik depan mata saya, hanya awak yang berada di dalam hati saya. Tapi awak kena tunggu saya,” kata Myungsoo mengulit janji.
“Janji?” Tisya inginkan kepastian. Myungsoo mengangkat tangan kanannya seakan-akan bersumpah.
“Janji!”
“Saya akan tunggu awak!”


“Kenapa tangan awak ni, Myungsoo?” soal Dr. Park sambil membalut tangan Myungsoo yang luka.
“Tak ada apa-apa,” kata Myungsoo acuh tidak acuh. Ada seseorang mengetuk pintu bilik rawatan.
“Masuklah!” ujar Dr. Park. Tangannya masih ligat membalut tangan kanan Myungsoo.
“Doktor ada ubat sakit kepala tak?” soal Tisya yang memasuki bilik rawatan itu. Myungsoo kenal suara itu. Segera dia memandang Tisya.
“Tunggu sebentar. Biar saya habiskan balutan ni dulu,” kata Dr. Park. Tisya hanya mengangguk faham.
“Kalau saya dapat tahu ada barang sekolah yang rosak, saya tak teragak-agak untuk melaporkannya kepada pihak pentadbiran,” kata Dr. Park memberi amaran kepada Myungsoo setelah dia selesai membalut tangan Myungsoo.
“Saya fahamlah,” balas Myungsoo. Segera dia keluar dari bilik rawatan itu.
“Tak faham betul dengan budak seorang tu. Mesti ada masalah dengan girlfriend lah tu,” kata Dr. Park. Tisya hanya memasang telinga saja. Di dalam fikirannya sekarang, bagaimana tangan Myungsoo boleh terluka. Dia bergaduh dengan orang ke?
“Kamu nak apa tadi?” soal Dr. Park kepada Tisya yang dari tadi hanya mendiamkan diri.
“Err.. ubat sakit kepala,” kata Tisya. Dr. Park mengangguk faham.


You know we loved each other, during those many days together You know we were hurt together, without even caring if it was the other’s businessWhere are you now? Can’t you hear my voice? My pained heart is looking for you, calling out for you, like crazyMy heart, my tears, then my memories of you Drop by drop, are falling inside my heart again Though I cry, though I cry, following the memories I can’t erase Again today, my empty heart is drenchedYou know we liked each other, you laughed at my little smile You know we cried together, you were pained by my tearsWhere are you now? Can’t you see how tired I am? My pained heart is looking for you, calling out for you, like crazyWill you come back to me? While I keep calling your name everyday I’m wandering inside this desperate longing, looking for youMy love, my tears, my memories of you Drop by drop, are falling inside my heart again Though I cry, though I cry, following the memories I can’t erase Again today, my empty heart is drenched

Nyanyian Myungsoo mendapat sambutan hangat. Sungguh beremosi sekali. Penonton yang menghadiri konsert mini anjuran sekolahnya memberi tepukan yang gemuruh buat Myungsoo.
“Sedihnya lagu yang dia nyanyi!” kata Hayoung. Tisya hanya tersenyum kelat.
“Jom kita pergi jumpa L!” kata Hayoung. Dia menarik tangan Tisya agar Tisya mengikutnya untuk bertemu dengan Myungsoo. Tisya hanya mengikut sahaja.
“Hai!” tegur Hayoung sambil melambai-lambaikan tangannya ke arah Myungsoo. Myungsoo mengukirkan senyuman.
“Hai! Awak siapa?” soal Myungsoo.
“Hayoung, kawan baik Tisya sejak menengah rendah,” kata Hayoung dengan ceria. Myungsoo mengangguk ngerti.
“Sedaplah awak nyanyi tadi!” kata Hayoung memuji. Tisya hanya mendiamkan diri saja. Myungsoo tersenyum mendengar pujian itu.
“Tisya!” laung seseorang. Myungsoo memusing ke belakang. Zelo.
“Mana korang menghilang? Penat aku cari,” rungut Zelo sambil menyerahkan secawan Coke kepada Tisya dan Hayoung.
“Sorry. Ni hah, Hayoung! Terhegeh-hegeh sangat nak jumpa L dia,” kata Tisya.
“L?” Zelo mengalihkan pandangan. Senyuman diberikan buat Myungsoo.
“Hai! Zelo!” kata Zelo memperkenalkan diri kepada Myungsoo. Myungsoo pelik. Takkan budak ni dah lupakan aku sedangkan Tisya tak pernah pun lupakan aku. Hilang ingatan kot budak ni. Myungsoo menyambut huluran tangan Zelo sambil tersenyum kelat.
“Myungsoo,” kata Myungsoo ringkas.
“Dah jom pergi shopping! Nanti lambat pula,” kata Zelo. Tangan Tisya dicapainya. Tisya membiarkan sahaja. Zelo dan Tisya berjalan meninggalkan Myungsoo dan Hayoung. Myungsoo memandang pasangan itu dengan hati yang lara.
“Saya pergi dulu ya! Bye bye!” kata Hayoung sebelum meninggalkan Myungsoo sendirian. Myungsoo tersenyum kelat ke arah Hayoung.
“Betul tu! Aku perlukan kehidupan baru tanpa kau,” kata Myungsoo seorang diri.


Sejak dari itu, Myungsoo tidak pernah bercakap dengan Tisya lagi. Tisya juga perasan akan perubahan Myungsoo itu. Namun dia biarkan sahaja. Malas dia mahu mengusutkan kepalanya memikirkan soal Myungsoo.
Kadang-kadang Myungsoo tidak hadir ke sekolah kerana menghadiri aktiviti kumpulannya. Sudah seminggu Myungsoo tidak hadir ke sekolah kerana ke luar negara untuk mempromosikan album terbaru kumpulannya.
“Hari ni L datang sekolah tak?” soal Jiyoung.
“Entahlah! Dah seminggu dia tak datang sekolah. Rindulah kat dia,” kata Minzy pula. Tisya hanya memasang telinga sahaja.
“Annyeong!” satu suara yang cukup dikenali menyapa seisi kelas dengan suara yang ceria. Semua mata memandang ke arahnya.
“Annyeong!” Jiyoung dan Minzy gembira melihat wajah yang sudah seminggu tidak hadir ke sekolah. Myungsoo berjalan menuju ke tempat duduknya.
“Selamat kembali, L!” tegur Jiyoung.
“Terima kasih!” balas Myungsoo.
“Macam mana dengan keadaan di luar negara?” soal Minzy pula.
“Best! Saya ada cendarahati buat kamu semua,” kata Myungsoo sambil mengeluarkan satu plastik berwarna putih jernih. Semua budak kelasnya berkumpul di mejanya.
“Pilihlah yang mana kalian suka,” kata Myungsoo.
“Terima kasih L!” Jiyoung dan Minzy gembira sekali. Budak kelasnya yang lain juga begitu. Maklumlah dapat hadiah daripada artis terkenal.
“Sama-sama,” balas Myungsoo. Masing-masing sudah kembali ke tempat duduk masing-masing setelah guru kelas mereka memasuki kelas.


“Saya dah fikir masak-masak,” kata Myungsoo.
“Soal apa?” tanya Tisya.
“Pasal kita,” Myungsoo diam seketika. Tisya masih sabar menanti butir bicara Myungsoo.
“Saya sangat cintakan awak sejak dulu lagi. Saya minta maaf kerana buatkan awak menunggu begitu lama. Saya rasa saya patut biarkan awak pergi. Biarkan awak dengan kehidupan awak. Saya minta maaf kerana mengganggu hidup awak. Saya akan bina hidup yang baru tanpa awak,” ujar Myungsoo.
Tanpa menunggu balasan Tisya, Myungsoo segera mematikan talian. Dia tidak mahu Tisya mendengar dia menangis. Ini cukup menyakitkan apabila terpaksa memlepaskan orang yang kita sayang. Air mata Myungsoo mengalir laju.


“Berita sekolah terhangat! Kim Myungsoo atau dikenali sebagai L daripada kumpulan yang baru menempa nama di peringkat antarabangsa, Infinite telah putus cinta dengan kekasihnya,” kata seorang announcer. Pelajar perempuan yang mendengarnya menjerit. Tisya juga terkejut.
“Saya rasa saya patut biarkan awak pergi. Biarkan awak dengan kehidupan awak. Saya minta maaf kerana mengganggu hidup awak. Saya akan bina hidup yang baru tanpa awak,” kedengaran suara Myungsoo berkata. Kemudian dia menangis.
“Tak! Itu tak mungkin Myungsoo. Kesian kat dia!” kata Hayoung yang tidak berpuas hati.
“Siapakah perempuan yang berani couple dengan L? Kurang ajar betul! Sampai hati dia buat L menangis. Tentu dia ada lelaki lain,” kata Jiyoung yang tidak berpuas hati. Tisya tidak jadi hendak menelan nasi gulung yang dibawanya dari rumah.
“Entah! Kalau aku dapat tahu siapa perempaun tu, aku akan cincang dia buat sup!” tambah Hayoung pula. Tersedak Tisya mendengarnya. Aku juga yang disalahkan. Korang semuanya nampak Myungsoo sorang je yang baik sangat.
“Kau nak ke mana tu?” soal Hayoung apabila Tisya bangun dan ingin keluar dari kelas.
“Aku nak pergi tempat yang aman sikit. Bukannya si Myungsoo tu nak mati pun,” kata Tisya. Bingit telinganya mendengar teriakan perempuan yang gedik tu.


“Kalau dorang semua tahu yang perempuan tu saya, tentu saya kena pulau dari dorang,” kata Tisya. Myungsoo menoleh ke belakang. Kelihatan Tisya sedang berdiri beberapa meter di belakangnya.
“Sorry! Tak tahu pula ada orang dengar dan rakam,” kata Myungsoo. Dia berasa amat bersalah dengan Tisya. Nasib baik dia tidak menyebut nama Tisya. Kalau tak sudah tentu Tisya kena hentam dengan pelajar perempaun sekolah ini. Tisya duduk di sebelah Myungsoo.
“Kenapa awak duduk sini?” soal Myungsoo.
“Suka hatilah! Macamlah sekolah ni bapak dia yang punya,” marah Tisya. Akhirnya Myungsoo mengalah. Mereka diam buat beberapa minit sebelum Tisya membuka bicara.
“Kenapa awak mengalah?” soal Tisya.
“Sebab saya pengecut. Saya sayangkan awak sangat sangat!!” kata Myungsoo.
“Jadi, kalau kita sayangkan seseorang tu, kita kena lepaskan dia pergi ke?” soal Tisya. Myungsoo tersengih mendengar soalan Tisya itu.
“Kalau macam tu, saya nak tanya satu soalan. Sudi tak awak beradi di sisi saya buat selama-lamanya?” soal Myungsoo sambil memandang Tisya mengharapkan jawapan ya daripada Tisya.
“Apa yang saya dapat kalau saya menerimanya?” soal Tisya hanya sekadar menduga Myungsoo.
“Saya seorang yang setia. Buktinya, walaupun saya berjauhan dengan awak untuk lebih daripada tiga tahun, saya tetap teringatkan awak. Walupun berjuta perempuan cantik yang telah saya jumpa, tak ada yang lebih cantik berbanding awak,” kata Myungsoo.
“Tapi saya tak sanggup tunggu awak lagi,” kata Tisya.
“Hanya kerana awak penat menunggu, awak nak lupakan saya? Berbaloi kah?” soal Myungsoo.
“Semua ni saya buat demi masa depan saya dan masa depan awak. Saya janji selepas awak dapat kerjaya yang bagus, saya akan datang melamar awak dalam keadaan yang cukup romantis,” kata Myungsoo. Tangan Tisya diramas lembut. Tisya hanya diam.
“Macam mana kalau awak mungkir janji?”
“Setakat ni, pernahkah saya memungkiri janji?” soal Myungsoo kembali. Tisya menggeleng.


“Sudikah awak menjadi kekasih saya?” tanya Changjo di hadapan Tisya. Myungsoo di sebelah berdehem perlahan. Tisya mengukirkan senyuman manis buat Changjo.
“Saya hargai perasaan awak, tapi saya tak boleh menerimanya. Saya minta maaf ya!” ujar Tisya dengan lembut.
“Yakah? Adakah alasannya sama seperti dulu?” soal Changjo yang sedikit kecewa. Tisya hanya memberikan senyuman. Adakah sebab tetap sama?
“Tak apalah! Saya keluar dulu,” ujar Changjo setelah soalannya tidak dijawab oleh Tisya.
“Ramai betul peminat,” ujar Myungsoo perlahan. Takut ada pula yang memasang telinga. Tisya tersengih mendengarnya.
“Lagi ramai peminat awak,” balas Tisya.


“Kenapa nak jumpa sekarang?” soal Tisya. Keadaan kelas sunyi kerana semua pelajar sudah pulang.  Myungsoo mendekati Tisya.
“Saja. Dah lama kan kita tak berdua macam ni,” ujar Myungsoo.
“Siapa suruh sibuk sangat?”
“Tak suka ke kalau buah hati dia selalu sangat muncul dalam tv?” soal Myungsoo sambil mencuit hidung Tisya. Tisya menggeleng.
“Nanti ramai sangat perempuan yang jatuh cinta pada kekasih dia,” ujar Tisya. Myungsoo ketawa kecil.
“Jealous ke?” dengan beraninya Tisya mengangguk.
“Then, I’m sorry!” ujar Myungsoo.
“Kenapa?” Tisya hairan. Myungsoo menggeleng kepala.
“Saya hanya rasa bersalah pada awak,” ujar Myungsoo. Dia memeluk bahu Tisya lalu dia mengusap lembut. Tisya menjatuhkan kepalanya di atas bahu Myungsoo.
“Saya kena bersabar, dan awak pun kena bersabar juga,” kata Tisya.
“Kenapa saya kena bersabar?” soal Myungsoo hairan. Tisya hanya tersenyum.
“Oh, ya! Saya terlupa yang kekasih saya sorang ni ada ramai sangat peminat,” kata Myungsoo setelah mengingati kejadian tengah hari tadi. Tisya ketawa kecil.


“Betulkah? Tak sangka betul. Rupa-rupa dialah punca L berpisah dengan bekas kekasihnya,” kata Jiyoung. Minzy hanya mengangguk.
“Hayoung, kenapa ni?” Tisya hairan dengan perubahan Hayoung yang dingin terhadapnya.
“Rupa-rupanya, dalam diam kau bermain cinta dengan L kan? Dasar perempuan plastik!” jerkah Hayoung. Tergamam Tisya mendengarnya.
“Dasar perempuan tak tahu malu,” marah Minzy kepada Tisya. Tisya segera memasuki kelasnya. Semua mata memerhatinya bagaikan seorang pesalah. Tisya segera mengambil tempat duduknya. Diam dia di situ tanpa sebarang bicara. Rasa nak menangis sahaja ketika itu.
Kedengaran suara Minzy dan Jiyoung yang bergosip dengan pelajar perempuan yang lain. Ada juga yang mentertawakannya. Apabila Myungsoo melangkah masuk ke dalam kelas, semua menjadi senyap.
“Awak okay?” soal Myungsoo perlahan. Tisya hanya kaku. Pagi tadi Myungsoo menerima satu MSM daripada nombor yang tidak diketahuinya. Gambar dia dan Tisya. Tisya sedang meletakkan kepalanya di atas bahunya. Tidak lama itu, guru pun masuk untuk memulakan sesi pembelajaran.


“Dengar sini! Kalau ada yang tidak berpuas hati dengan apa yang berlaku sekarang, sila tulis di atas sehelai kertas. Saya menjawabnya satu per satu,” ujar Myungsoo dengan lantang di kafe sekolah. Setelah sejam dia membuat pengumuman itu, Myungsoo menerima berpuluh-puluh helai kertas.
“Baiklah semua, hari ini Myungsoo akan menjawab soalan yang telah dipilih. Soalan yang tidak terpilih akan Myungsoo tulis sendiri jawapannya,” kata seorang jurucakap melalui corong speaker seluruh sekolah.
“Soalan pertama daripada Loverble, adakah awak berpisah dengan kekasih lama awak kerana Tisya? Sila jawab dengan jujur,”
“Baiklah. Sebenarnya, saya tidak berpisah dengan kekasih lama saya. Keadaan yang sebenarnya, saya sudah kembali berbaik semula dengan kekasih saya. Dan orang yang telah lama saya sayangi ialah Tisya. Dari dulu sampai sekarang,” jawab Myungsoo.
“Baiklah. Soalan kedua daripada Yuna. Sejak bila awak couple dengan Tisya?”
“Sejak tahun pertama sekolah menengah rendah. Saya dan dia kawan baik sejak kecil lagi dan kami eratkan lagi hubungan kami sejak naik sekolah menengah rendah. Tapi kami terputus hubungan apabila saya menjadi trainee,” jawab Myungsoo.
“Yang terakhir, daripada Park MK. Adakah awak serius dengan Tisya?”
“Tiada perkara serius yang saya lakukan melainkan mencintai Tisya dan menjadi L,” kata Myungsoo.
“Terima kasih L, kerana membazirkan masa anda untuk menjawab soalan-soalan ini,”
“Sama-sama. Saya akan mendendang sebuah lagu buat Tisya. Hope you like it, baby!” kata Myungsoo sebelum memulakan nyanyian.
Baby you light up my world like nobody elseThe way that you flip your hair gets me overwhelmedBut when you smile at the ground it ain’t hard to tellYou don’t know oh ohYou don’t know you’re beautifulBaby you light up my world like nobody elseThe way that you flip your hair gets me overwhelmedBut when you smile at the ground it ain’t hard to tellYou don’t know oh ohYou don’t know you’re beautifulIf only you saw what I can seeYou’ll understand why I want you so desperatelyRight now I’m looking at you and I can’t believeYou don’t know oh ohYou don’t know you’re beautiful oh oh ohYou don’t know you’re beautiful oh oh ohThat’s what make you beautiful


Myungsoo memandang Tisya. Tisya menutup mata Myungsoo dengan telapak tangannya. Sudahlah dia merenung orang di hadapan pelajar yang lain. Tiba-tiba Myungsoo berdiri.
“Malam ni, sesiapa pun dijemput hadir ke kafe Fort`e. Infinite akan belanja malam ni!” kata Myungsoo membuat pengumuman. Dia kembali duduk setelah selesai membuat pengumuman.
“Jangan lupa jemput Zelo sekali. Dah lama tak jumpa dia,” kata Myungsoo kepada Tisya. Tisya hanya mengangguk faham.


“Terima kasih kepada semua yang hadir. Sebagai mana semua orang tahu, ini ialah sambutan Kafe Fort`e yang pertama yang dibuka oleh Sungjong untuk ibunya. Harap semua bergembira. Kami akan mendendangkan sebuah lagu. Myungsoo, sila perkenalkan lagu ini!” kata Sungkyu sambil menjemput Myungsoo.
“Baiklah. Lagu ini ditujukan khas buat Cik Choi Tisya. Marry U. Saya harap semua menyanyi dengan kami sekali. Hope you like it!” kata Myungsoo. Lagu mula bermain.

Love~ Oh baby my girl~You're my everything, your beauty blinds meMy bride, my present from the heavens aboveAre you happy? There's tears flowing from your eyesUntil the day your black hair turns greyI promise to love you foreverI want to tell you every single day that "I love you"Would you marry me?I want to live loving you and cherishing youI want to put you to sleep in my arms every nightWould you marry me?Will you give my heart this permission?I'll stay next to you for the rest of my life (I do)I love you (I do)Through rain and snow I'll cherish you (I do)I'll take care of you (My love)You in a white dress, me in a tuxedoWe walk step in step underneath the moonI swear, I hate lies, I hate distrustMy princess, my love, stay with meEven though we'll age, I want to live each day smilingWould you marry me?Will you be my everything?Through hardships and troubles (I do)I'll always be there (I do)All the many days we'll spend together (I do)I'm going to be thankful each and every day (My Love)I prepared this for you since long agoPlease take this shiny ring in my handI'll remember this promise we shared with the same heartWould you marry me?I'll stay next to you for the rest of my life (I do)I love you (I do)Through rain and snow I'll cherish you (I do)I'll take care of you (My love)Through hardships and troubles (I do)I'll always be there (I do)All the many days we'll spend together (I do)All I have to give you is my loveThat's all I've got to offerI know I lack many things but not my loveI'll look out and take care of youWill you promise me just one thing?No matter what happensWe'll always love each other... That's allWill you marry me?I do

Semua yang hadir menyanyi bersama Infinite. Mereka ramai-ramai menyebut ‘I Do’ serentak. Tisya turut menyanyi bersama. Myungsoo menyanyi pada bahagian rap yang terakhir.
“All I have to give you is my love. That's all I've got to offer. I know I lack many things but not my love. I'll look out and take care of you. Will you promise me just one thing? No matter what happens. We'll always love each other... That's all,” Myungsoo melakukan rap sambil menghampiri Tisya. Setelah habis menyanyi, Myungsoo melutut di hadapan Tisya menyebab para peminat menjerit bagaikan kena histeria.
“Will you promise to me that you will always love me?” soal Myungsoo. Tisya tersenyum.
“Dari dulu sampai sekarang dan untuk selamanya, hanya awak di dalam hati saya,” balas Tisya. Myungsoo tersenyum gembira.
“Tahniah, hyung!” kata Sungjong. Semua hadirin bertepuk tangan. Myungsoo berasa amat gembira. Mini concert itu diakhiri dengan persembahan Infinite dengan lagu, The Chaser. Ketua mereka, Sungkyu sempat juga membuat persembahan solo dengan lagunya, 60 Seconds.