Saturday, November 24, 2012

[FANFIC] Meet With Siwon








"Kenapa kau nampak sedih saja?" tanya Fateen kepada Fath yang asyik dari tadi muram saja. "Super junior datang Malaysia. Tapi, aku tak dapat nak datang." kata Fath, kemudian mengeluh. "Eleh~ kan boleh tengok kat Youtube!" fateen memberi cadangan. 

"Kat Youtube tuh cuma boleh dengar jeritan saja. ambil video pun terhayun-hayang. Pening kepala kalau menontonnya." Fath berkata. "Tunggu sajalah bila habis sekolah nanti. kau nak pergi or nak tidur sana pun mereka tak kisah." kata Fateen dan kemudian meninggalkan Fath.


~ ♥ ~


"Apa!!! Choi Siwon kesayanganku hilang di airport!!! Oh! No! Tak mungkin!!!!" terjerit-jerit Fath selepas membaca headline sebuah article di Daily KPOP News. "Kau kenapa terjerit-jerit macam orang gila?" tegur kakaknya. "Siwon hilang!"

Hati Fath sudah tidak keruan lagi. Risau dia memikirkan soal Siwon. "Aigoo~ Apa akan terjadi pada siwon handsome ku ???" kata hati Fath.


~ ♥ ~

"Fath, jom kita pergi CS. Aku nak shopping sikit." ajak Aina. Walaupun hati fath tidak rela untuk keluar shopping pada masa itu, namun dia tetap mengeluarkan kata setuju. 

"Kenapa dengan aku? Siwon tengah hilang pun masih sibuk nak shopping?" Fath marahkan dirinya sendiri. "Kau cakap apa??" tanya Aina. "Tidak ada apa-apa" fath segera menafikannya kemudian membuat senyum olok-olok. "Oh!? Okay~" 

"Aku nak pergi shopping baju. Kau nak ikiut sekali kah?" tanya Aina. Fath berfikir sebentar. kemudian dia menggeleng. "Aku nak jalan-jalan sambil ambil gambar. kalau ikut kau alamatnya, mati kepenatan aku." kata fath. "Okay~ suka hati kaulah. nanti call aku tau?!" kata-kata terakhir Aina sebelum meninggalkan fath.

Semasa hendak mengambil gambar, tetiba dia terlanggar seorang lelaki. Dengan segera dia mengatakan perkataan SORRY. dan lelaki itu membalas, "That's okay". fath memandang wajah lelaki itu. Fath merenung wajah lelaki seperti lelaki merupakan seorang pesalah. Kemudian, lelaki itu berlalu. 

lama juga fath berfikir di manakah dia berrtemu dengan lelaki itu. Muka lelaki itu ala-ala Chinese. pakai topi. ada mole yang halus di hidung. muka bersih. orangnya tinggi dan berbadan sasa. 'Eh, sekejap~ Muka dia macam Siwon lah!' fath membulatkan matanya. 'jangan-jangan itu memang Siwon!'  Tanpa membazir masa, Fath segera mengejar lelaki itu.

"Are Siwon?" tanya fath. lelaki itu membulatkan matanya. fath tersenyum. "yah! that's right!  you're Siwon!" kata Fath. "You know me?" tanya Siwon. "Of course I know you. i know you very well. but you don't know me." kata fath.

"Oh! you're ELF, right???" tanya Siwon. Fath mengangguk. "Where are you going??" tanya fath. "Outside. waiting for SM to fetch me." kata Siwon. "Oh! can i accompany you?" tanya Fath. "With pleasure~" kata Siwon. "today is my lucky day ever!" kata fath.

"Why??" tanya Siwon. "Because I met you!" kata fath dengan gembira. Siwon dan fath menunggu seseorang untuk mengambil Siwon. "can i ask for you sign and picture?" tanya fath. siwon tersenyum.

fath mengeluarkan sebuah buku dan sebatang pen. kemudian dia berikannya kepada Siwon. "Can i write in hanggul???" tanya Siwon. "Can. Why not!" kata fath. kemudian, fath mengeluarkan handphonenya. dan dia mengambil gambar Siwon seorang. Siwon juga mengeluarkan handphonenya juga. Siwon mengambil gambar fath. kemudian mereka mengambil gambar mereka berdua. 

tidak lama selepas itu, van yang menjemput Siwon telah pun sampai. Siwon mengucapkan selamat tinggal kepada Fath. begitu juga dengan fath.

~ ♥ ~

"kau pergi mana? aku call banyak kali tapi satu pun kau tak angkat!" Aina berasa marah. "Sorry~~ tak sengaja. aku busy sikit." kata fath. "Busy? kau buat apa sampai call aku pun tak angkat?" marah Aina. 

"aku jumpa Siwon sayangku yang handsome lagi menawan." kata fath. "hah? kau jumpa siwon? kau ni mimpi kah? bukan siwon kat korean kah?" Aina tidak percaya. 

kemudian, fath menunjukkan gambar yang diambil oleh nya bersam dengan Siwon. "gambar betulkah?" tanya Aina yang masih belum percaya. fath mengangguk. 

Aina terkejut. "oh no! apa pasal kau tak cakap awal awal? kalau tak mesti aku boleh jumpa Siwon." fath tersenyum. "bagus juga aku tak ikut kau pergi shopping tadi. kalau tak, aku taklah jumpa Siwon aku ni kan??" kata fath.

"Cerita lah sikit pasal Siwon." pujuk Aina. "Siwon tuh memang tinggi. kalau nak tengok muka dia, kena donggak. sakit tengkuk aku. dan dia lebih handsome daripada dalam gambar atau dalam TV...."



~ THE END ~