Monday, November 12, 2012

FANFIC : New Omma !

Minho & Yoogeun 


Luna f(x)






Appa~ Esok ada hari ibu bapa dan guru. Appa datang tak?” tanya Yoogeun. “Hari ibu bapa dan guru? Sudah tentulah appa akan datang!” kata Minho. “Appa janji?” “Janji, sayang~” Minho berjanji. “Yeay~ Appa akan datang!!” Yoogeun berasa gembira. “Kalau macam itu, Yoogeun kena tidur awal. Nanti kalau Yoogeun bangun lambat, appa akan tinggalkan Yoogeun,” kata Minho. “Baik, boss!!” kata Yoogeun kemudian segera masuk ke dalam biliknya.
Kemudian, Minho mendail nombor telefon setiausahanya. “Esok saya tak masuk kerana menghadiri perjumpaan ibu bapa dan guru di sekolah Yoogeun. Jadi, tolong batalkan semua temu janji saya esok,” kata Minho memberi arahan. “Baiklah boss!” setiausahanya mematuhi arahan ketua.
~~
Cikgu~ Ini appa saya!” Yoogeun memperkenalkan Minho kepada guru kelasnya setelah selesai sesi pembelajaran. “Oh~ Annyeonghasaeyo~ Saya guru kelas Yoogeun, Cik Luna.” Luna memperkenalkan dirinya. “Annyeonghasaeyo, saya Choi Minho, bapa kepada Yoogeun~” Minho pula memperkenalkan dirinya. Kemudian mereka berdua berjabat tangan. “Bagaimana dengan prestasi Yoogeun setakat ini? Ada dia buat masalah kah?” tanya Minho.
Yoogeun seorang budak yang baik. Dia dengar kata guru dan segala kerja sekolah yang diberikan, dia siapkan dengan sempurna,” kata Luna memuji Yoogeun. “Bagus lah kalau macam itu,” kata Minho. Dia lega apabila mendengar pujian yang diberikan olah Luna. Tiba-tiba telefon Minho berdering. “Maafkan saya,” kata Minho. Kemudian, Minho menjawab panggilan telefon yang diterima.
Yoogeun, mari kita pulang!” Minho memanggil Yoogeun yang sedang sibuk berbual dengan rakannya. “Saya minta diri untuk pulang dulu,” kata Minho kepada Luna. Wajah kelihatan serius sekali.
~~
Yoogeun~ Awak tidak balik lagi?” tanya Luna. Yoogeun hanya menggeleng dan tidak memandang wajah Luna. “Selalunya siapa yang ambil awak?” tanya Luna. “Appa~” kata Yoogeun lemah. “Mungkin appa sibuk. Apa kata kalau cikgu teman kamu menunggu appa kamu?” kata Luna. Yoogeun hanya mengangguk. “Kita tunggu sama-sama, ya?” kata Yoogeun. Yoogeun hanya mendiamkan diri dan tidak berkata apa-apa.
Tidak lama selepas itu, sebuah kereta muncul di hadapan sekolah. Appa Yoogeun keluar dari kereta dengan muka yang bercelaru. “Yoogeun, maafkan appa. Appa tadi ada hal yang tidak dapat dielakkan. Maafkan appa, ya sayang~” kata Minho. Yoogeun hanya mengangguk. “Terima kasih Cik Luna kerana temankan Yoogeun,” kata Minho. “Itu perkara kecil saja~” kata Luna. “Yoogeun lapar~” kata Yoogeun. “Mari kita pergi makan. Cikgu ikut kami sekali boleh? Sebagai tanda terima kasih,” kata Minho. “Baiklah~”
~
Terima kasih sekali lagi kerana temankan Yoogeun. Tadi memang saya ada hal yang tidak dapat saya elakkan.” Kata Minho. “Sama-sama~ Sebagai seorang guru, memang patut saya buat begitu, tidak sanggup saya meninggalkan Yoogeun seorang diri,” kata Luna. “Kebelakang ini saya amat sibuk kerana ada barang yang baru perlu dipasarkan,” kata Minho. “Oh, begitu! Pasti awak letih,” kata Luna.
~~
Hujung minggu ini cikgu sibuk tak?” tanya Minho. “Tidak. Kenapa?” tanya Luna pula. “Saya ingat nak ajak cikgu piknik di air terjun yang ada di hujung daerah.” Kata Minho. “Piknik di air terjun? Rasanya boleh,” Luna bersetuju dengan cadangan yang diberikan oleh Minho. “Yeay~ Cikgu akan ikut sekali~” kata Yoogeun dengan gembira.
Kamu suka kalau cikgu pergi sekali?” tanya Luna. “Suka sangat!” kata Yoogeun.
~~
Nak tanya sikit boleh tak?” kata Minho. “Apa dia?” “Orang secantik cikgu ini sudah ada kekasih hati, kah?” tanya Minho. Luna ketawa. “Kenapa? Lawak sangatkah soalan saya?” kata Minho. Berkerut dahinya.  “Tidak. Buat masa sekarang ini, saya mash belum ada kekasih hati. Tapi, teman lelaki itu memang ramai!” kata Luna.
Kalau macam itu, cikgu dating lah dengan appa saya! Appa saya juga seorang yang tiada kekasih hati tetapi ada ramai teman wanita!” kata Yoogeun. “Kamu Yoogeun, buat appa rasa serba salah pula!” kata Minho yang malu mendengar kata-kata Yoogeun. “Kecil-kecil lagi sudah tahu makna kekasih hati. Yoogeun sudah ada kekasih hati kah?” tanya Luna.
Ada! Namanya Irin.” Kata Yoogeun dengan bangga. “Appa tidak tahu pun?” kata Minho. “Cikgu kenal tak?” tanya Luna. “Tak~ Dia sekolah di tadika.” Kata Yoogeun. “Macam mana Yoogeun kenal dengan dia?” tanya Minho. “Dia duduk selang dua rumah dari rumah kita.” Kata Yoogeun.
Oh, begitu~ Comel tak dia?” tanya Luna. “Comel~ Nanti Yoogeun kenalkan pada cikgu dan appa~” kata Yoogeun.
~~
Appa ada pertandingan karokae lah! Appa masuklah!” kata Yoogeun ketika berjalan-jalan di pusat beli-belah. “Tak nak lah! Appa malu lah!” kata Minho. “Masuklah~ saya nak juga dengar suara awak yang emas itu~” kata Luna memujuk. “Suara saya tidaklah sedap sangat~” kata Minho menafikan apa yang dikatakan Luna. “Jangan tipulah! Yoogeun kata awak suka berkarokae~ jangan lah malu-malu pula~” kata Luna.  “Baiklah! Demi Mr. Yoogeun dan Cik Luna, saya sahut cabaran anda berdua!” kata Minho akhirnya mengalah.
~
Saya Choi Minho, ingin menyanyikan lagu Because I Miss You dari Jung Yong Hwa untuk Luna.” Kata-kata Minho membuatkan Luna terkejut. Kemudian, Minho mula menyanyikan lagu itu. Lunak sekali suaranya bak Choi Minho dalam kumpulan idol Korea yang bernama SHINee. ( -_-‘ ) 
Always under exactly the same sky, always exactly the same dayOther than your not being here, there’s nothing different at allI just want to smile, want to forget everythingJust like absolutely nothing has happened, smiling to live my daysMiss you, miss you so much, because I miss you so muchEveryday all by myself, calling and calling youWant to see you, want to see you, because I want to see you so muchNow it’s like I have this habit, keep calling out your nameIt’s the same todayI thought I’d let go, not leaving anything behindNo, no, now I still can’t let you goMiss you, miss you so much, because I miss you so muchEveryday all by myself, calling and calling youWant to see you, want to see you, because I want to see you so muchNow it’s like I have this habit, keep calling out your nameIt’s the same todayEveryday, everyday, it feels like I’m gonna die, what should I do?Love you, love you, I love youI hadn’t even spoken the words, I just let you goSorry, sorry, do you hear my wordsMy late confession, can you hear itI love you

Setelah selesai menyanyikan lagu itu, tepukan gemuruh kedengaran. “Terpukau para penonton mendengarnya!” kata MC.
Hebatlah appa! Malu Jung Yong Hwa kalau dia dengar,” kata Yoogeun memuji. “Hebat!” Luna pula memberi komen. “Saya ikhlas dengan apa yang saya nyanyikan tadi,” kata Minho membuatkan Luna terkejut. “Saya benar-benar serius untuk menjadikan awak ibu kepada Yoogeun dan isteri kepada saya,” kata Minho dengan wajah serius. Luna tidak menjawab apa-apa.
Baiklah! Kini tiba masanya saya mengumumkan para pemenangnya! Keputusan juri telah pun berada di tangan saya,” kata MC. “Tempat ketiga jatuh kepada Encik Cha Bong Joon. Dipersilakan Encik Cha Bong Joon naik ke pentas untuk menerima hadiah. Tempat kedua pula jatuh kepada Cik Kim Ga Eul yang comel~ dan pemenang yang mendapat tempat pertama ialah seorang lelaki yang menyanyikan lagu yang bertajuk Because I Miss You. Dipersilakan Encik Choi Minho untuk menerima hadiah!!!” kata MC.
Yeay~ Appa menang!!!” kata Yoogeun dengan gembira. “Jom, kita pergi makan!!” kata Minho.
~~
Dah fikir masak-masak soalan yang saya kemukan tempoh hari?” tanya Minho. “Omma, tak payah fikir panjang-panjang! Yoogeun nak sangat omma jadi omma Yoogeun!” kata Yoogeun. “Belum apa-apa kamu sudah panggil cikgu kamu omma. Kamu memang tidak sabar kah?” tanya Minho. Luna tersenyum melihat gelagat Minho dan anaknya. “Tidak! Yoogeun nak omma!” kata Yoogeun.
Luna~ Macam mana? Awak setuju tak?” tanya Minho. Luna tidak juga menjawab pertanyaan Minho. “Omma~” Yoogeun merayu. Kemudian, Luna tersenyum. “Siapa sanggup menghampakan Yoogeun yang comel ini!” kata Luna. “Itu maknanya jawapannya ya lah?” Minho inginkan kepastian. Luna mengangguk.
Yes!” kata Minho dengan gembira. “Yeay~ Yoogeun dapat omma yang baru~” Yoogeun melompat kegembiraan.