Saturday, November 24, 2012

[FANFIC] You Are My Sunshine

Yoona

Hyuna

Youngmin

Kwangmin







"Annyeonghasaeyo, saya YoonA," yoonA memperkenalkan dirinyaKwangmin yang sibuk mendengar muzik terkesima memandang wajah YoonA. Youngmin yang nyenyak tidur di sebelahnya, dikejutkan. " kau, kenapa? " Youngmin marah, "tengok tu? " Youngmin diam.Hanya melihat wajah gadis itu.

~♥~

"Youngmin-ah, mianhae. Saya tidak menepati janji," kata HyunA. Youngmin menangis teresak-esak. 
" HyunA! Jangan tinggalkan saya!" pinta Youngmin. "Mianhae, Youngmin " kata HyunA dengan agak perlahan namun masih dapat didengari oleh Youngmin . "HyunA!" teriak Youngmin tatkala mesin yang menunjukkan kadar pernafasan menunjukkan angka kosong. Youngmin terduduk. " Maafkan kami, HyunA tidak dapat diselamatkan. " kata seorang doktor.

 ~♥~

" Awak! "teriak YoonA. Namun, teriakannya tidak diendahkan oleh Youngmin. YoonA segera mengejar Youngmin. YoonA menepuk bahu Youngmin. Youngmin melihat YoonA dengan renungan yang sangat tajam. Lebih tajam daripada mata pedang samurai. "Relax ~Janganlah marah! " kata YoonA. " Nak apa! ? " masih lagi dengan nada yang marah. " Tidak ada apa-apa. Kau pandai main luncur ais kan ? Boleh tolong ajarkan tak ? " tanya YoonA. " Sibuk! "kata Youngmin kemudian dengan segera dia berjalan meninggalkan YoonA.
 " Ya ~! Berdiri di situ! Jangan bergerak! "teriak YoonA. Youngmin menurut, " Sampai hati kau cakap macam tu! ? "kini YoonA pula marah. "Suruh sajalah orang lain ajar, kan, senang ?! " Youngmin masih lagi dengan pendiriannya. YoonA merajuk,Youngmin menolak YoonA ketepi. " Ya! saya cintakan awak! " YoonA meluahkan perasaannya menyebabkan Youngmin terkejut. Namun, Youngmin tidak melayannya, dia terus berjalan meninggalkan YoonA.

 ~♥~

" Kenapa masam saja ? " tanya Kwangmin. YoonA mengeluh. " Mengeluh pulak tu ? "tegur Kwangmin. "Youngmin banyak berubah lah! " kata YoonA. Kwangmin tersenyum. "Kenapa senyum ? Lawak kah ? " tanya YoonA. Kwangmin menggeleng. " Tak. Tak lawak. Si Youngmin tu memang macam tu. Mesti dia tak layan kau, kan ? " YoonA mengangguk. " Sejak HyunA tiada, 100 percent Youngmin berubah. Dari Happy-Go-lucky, kini dia jadi Moody-No-Lucky." kata Kwangmin. " Yakah ? " YoonA tidak percaya. " Bagi dia, HyunA ialah matahari. Tanpa matahari, gelap dunia dia.Sebelum munculnya HyunA, dunia dia cukup gelap.Namun, kerana HyunA, dia dapat melihat keindahan dunia, "kata Kwangmin.

 ~♥~

" Youngmin -ah~ cuba senyum sikit, tak comellah kalau awak tak senyum." pujuk HyunA. Yuongmin menurut kata HyunA. " Hah!kan comel~ " kata HyunA sambil mencubit pipi Youngmin." Sakit lah! " kata Youngmin.
" Alah, comel~comel~ Ada masalah kah ? "tanya HyunA.

 ~

" Termenung jauh, nampak ? " teguran YoonA mengembalikan Youngmin ke dunia realiti,
"Tunggulah dulu! "YoonA menarik lengan Youngmin yang cuba melarikan diri daripadanya. "Duduklah~ " kata YoonA. "Ada apa ? " tanya Youngmin. " Tak bolehkah saya menjadi matahari awak ? " tanya YoonA.
" Tak " dengan segera Youngmin menjawab. " Tapi kenapa ?" YoonA tidak berpuas hati.

 ~♥~

" Aku sarankan, kau putus asa sajalah, " Kwangmin menasihati YoonA. " Kenapa ? kau fikir aku tak boleh kah ? " YoonA naik angin. " Bukan macam tuh! Si Youngmin tuh dah tak akan buka lagi pintu hati dia. Apatah lagi untuk kau! " kata Kwangmin." Apa pasal pulak ? " YoonA marah. " Aku kenallah si Youngmin tu. Dia tu kembar aku. Sudah tentulah aku tahu! " "Kalau HyunA boleh takluk hati dia, kenapa aku tak boleh? " "kau dan HyunA tu lain! disebabkan kau kakak HyunA lah, dia tak akan pandang kau! " Kwangmin mula tinggikan suaranya. "Cakap sajalah yang kau tu jealous! Semua cakap yang kau tu suka kat aku! Aku pikir itu cuma khabar angin, tak sangka pula betul! " YoonA mula melenting.

 ~♥~

" Ingatkan, kau tak datang " kata Youngmin. "Eh~taklah! Aku dah janji. So, kenalah datang, " kata YoonA. "Aku dengar, kau bergaduh dengan Kwangmin, betulkah? "tanya Youngmin. YoonA menunduk dan tidak menjawab. "Rasanya betullah, kenapa? " " Tidak ada apa-apa. " "Kau fikir, aku akan suka kaukah? " tanya Youngmin.

 ~♥~

" Ceritalah sikit pasal buah hati adik tu? " pinta YoonA. "Malulah~ " kata HyunA! " Eleh~ malu pulak! ceritalah~ " pujuk YoonA lagi. "Youngmin tu pada mula HyunA jumpa dia, dia tu seorang yang sangat pasif. Tapikan, dia ada pendirian yang teguh. Kalau dia cakap ya, dari awal sampai bila-bila tetap ya. Tak akan berubah. Keras kepala pun ada. Lain sangat dengan kembar dia"

 ~♥~

"Kwangmin~" Yoona memanggil. "Nak apa?" Kwangmin masih lagi marah. "Alah~ Macam Youngmin pulak!" kata Yoona. "Cepatlah cakap!" Kwagmin memaksa. "Mianhae~"kata Yoona. "Untuk Apa?" "Alah~ bua-buat tak tahu pula!" kata Yoona. "untuk apa?" tegas Kwangmin. suaranya sedikit tinggi berbanding tadi menyebabkan Yoona tersentak. ""Sebab tinggikan suara pada awak!" kata Yoona. "Okay~ dimaafkan" kata Kwangmin. Yoona terkejut. "Macam tuh senangnya awak maafkan saya?" Yoona tidak percaya. "HAbis tuh, nak cakap apa? Nak cakap ' Tak. Perbuatan awak memang tak boleh dimaafkan' . Macam begitu kah?" tanya Kwangmin. "Eh~ tak payah lahcakap macam tuh. Er~ nak tanya sesuatu boleh tak?" tanya Yoona.

"Apa?" " Betulkah yang awak sukakan saya?" tanya Yoona yang inginkan kepastian. "Kenapa? tak bolehkah?" Kwangmin marah. "eh~ boleh sangat. " kata Yoona. "Ada soalan lagi?" tanya Kwangmin. "Ada!" "Apa dia? cepat sikit. lepas ni ada kelas!" kata Kwangmin yang ingin cepat. "Er~ nak jadi boyfriend saya tak?" tanya Yoona. Kwangmin terkejut. "Apa kau fikir aku ni tak gentleman ke? Aku yang patut tanya p[ada kau!" kata Kwangmin.

"Okay! Cepatlah tanya!" Yoona mengalah. "Yoona yang comel, awak nak tak jadi girlfriend saya?" tanya Kwangmin sambil mengambil tangan Yoona dan menggenggamnya. Yoona mengangguk. "Ya~ sayang! Sudah tentu." Yoona menjawab. Dalam hati Kwangmin, dia berasa amat gembira sekali. "Saya tak suka bila awak marah, tahu tak?" kata Yoona. "Okay~ Lepas ni saya tak akan marah-marah lagi" kata Kwangmin. "Janji?" Yoona inginkan kepastian. "Jangji, sayang!"

~♥~

"Youngmin sayang kat Hyuna tak?" tanya HyunA. youngmin tersenyum. "Sudah tentyulah sayang. Dari dulu sampai sekarang dan sampai mati, Youngmin akan sentiasa sayang, suka dan cinta akan Hyuna." kata Youngmin. "Ya kah?" "Tidak percaya kah?" "Tak~" "Tak nak percaya sudah lah! Saya tak rugi apa-apa pun~" kata Youngmin.

~

"Hyuna, You're my sunshine forever~ Dari dulu sampai sekarang dan hingga ke mati, saya sayang, suka dan cinta akan awak~!" kata youngmin seorang diri ketika mengingati Hyuna.