Friday, November 23, 2012

[FANFIC] Lonely

G-Dragon

Sandara Park

Daesung

Seungri

TOP

Taeyang







Pada zaman dahulu~
"Dara mestikah awak pergi?" tanya Daesung. Seungri sudah mula menitiskan air mata. Begitu juga dengan Daesung. Top dan Taeyang hanya melihat. G.Dragon entah ke mana hilangnya.

~♥~

"Hai, semua! Saya Sandara Park dari England. Gembira bertemu awak semua" Dara memperkenalkan dirinya. G.Dragon yang dari tadi sibuk mendengar muzik, terpaku melihat gadis itu."sandara Park? macam pernah dengar nama tu?" kata Top dalam hati yang asyik pejamkan mata."Dara!" dengan segera Top menaikan kepalanya. Taeyang, G.Dragon dan Seungri sudah pun menfokuskan mata mereka melihatpelajar baru.

~

"Oppa ingat saya lagi?" Dara bertanya kepada Top. "Sudah tentu, Gadis secantik Dara manalah boleh lupa" kata Top. Dara tersenyum. "Masa dalam kelas tadi, Dara tak nampak pun Daesungoppa. Dia tak sekolah kah?" tanya Dara. "Daesung dah pindah ke USA dua tahun lepas" kata Taeyang yang yang muncul entah dari mana. "Hai, Oppa!" kata Dara sambil menunjukkan senyuman yang manis. "G.D Oppa dan Seungri Oppa di mana?" tanya Dara. "Seungri macam biasa di kantin. Tengah makan. G.D rasanya ada di atas bumbung pergilah tengok dia" kata Taeyang.


~♥~

Dara dengan perlahan menolak pintu di atas bumbung. Dia terlihat G.Dragon yang sedang melelapkan mata di atas pangku di atas bumbung. Dengan perlahan, Dara mendekati G.Dragon. Dia tidak mahu mengejutkan G.Dragon.

Namun, G.Dragon sudah pun dapat mengesan kehadiran seseorang di atas bumbung. Dia hanya menunggu tindakan yang bakal diambil oleh orang itu.

Dara sudah pun berada di sisi G.Dragon. Dia kemudian membongkokkan badannya dan mencium bibir G.Dragon. G.Dragon yang dalam keadaan sedar, terkejut dan segera bangun. Dara terkejut dengan tindak balas G.Dragon.

~♥~

"Sorry~" Kata Dara yang tidak berani memandang wajah G.Dragon. Dengan tiba-tiba, G.Dragon memeluk Dara. "Jangan pergi lagi~ Tolong~" Kata G.Dragon. "Huh?!" Dara tidak faham. "Jangan tinggalkan saya lagi. Jangan pergi~" G.Dragon merayu. G.Dragon masih belum melepaskan pelukannya.

"Dara tak boleh berjanji. Tapi~ Dara akan memcuba" kata Dara. Secara perlahan-lahan, G.Dragon melepaskan dakapan hangatnya. Dia kemudian mencium bibir halus Dara.

~♥~

"Daesung !!! Kami amat rindu akan kamu!!!" kata Seungri. "Ada hadiah dari US tak?" tanya Dara. "Dara?!" kata Daesung kemudian memeluk Dare dengan erat. "Rindu betul pada kau!" kata Daesung lagi. "Jom, kita pergi makan. TOp dan Taeyang nak belanja!" Kata Seungri. "Banyaklah kau!" TOP dan Teyang memukul Seungri. "Kau tahunya makan saja!" kata TOP.

"Bro, kau apa khabar?" tanya Daesung. "Tersangtlah sihat!" kata G.Dragon. Secara tiba-tiba, Dara jatuh pengsan.

"DARA!"

~♥~

"Kenapa dengan Dara?" tanya ibu Dara. "Dia jatuh pengsan di airport tadi." kata Daesung. Ibu Dara mula menangis. Tidak lama selepas itu, seorang doktor keluar dari bilik pembedahan.

"maafkan kami. Pesakit tidak dapat diselamatkan." Kata doktor itu. Ibu Dara semakin kuat menangis. Bapa Dara menenangkan isterinya. Seungri mula mengalirkan air mata.

~♥~

"Dara sebenarnya sudah lama menghidap barah otak. Dia bertegas mahu pulang ke Korea untuk bertemu dengan kamu semua sebelum dia melelapkan air mata buat selama-lamanya." Bapa Dara menceritakan segala-galanya kepada G.Dragon. TOP, Taeyang, Daesung dan Seungri. G.Dragon secara perlahan-lahan berjalan meninggalkan tempat itu.

~♥~

"Kau okay?" tanya TOP. "ARGHH!!!!" G.Dragon menjerit. Kemudian dia menundukkan kepalanya dan mengeluh berat.

"Adakalanya, seorang lelaki perlu mengeluarkan air mata lelakinya. Hanya untuk orang yang tersayang sahaja." kata TOP.  Kemudiandia pergi meninggalkan G.Dragon sendirian.

Tidak lama selepas itu, setitik demi setitik air mata G.Dragon jatuh ke bumi. Kelama-lamaan air matanya semakin deras mengalir. G.Dragon sendiri tidak mampu menahannya lagi.

~♥~

"Kenapa harus Dara pergi?"