Wednesday, November 14, 2012

FANFIC : One Day In Love

Leeteuk Super Junior

Taeyeon SNSD

Changmin 2AM

Eunjung T-Ara

Hyorin SISTAR







“Kita putus, nak?” tanya Changmin dengan selambanya. Taeyeon terkejut badak apabila Changmin mengutarakan soalan keramat tersebut. Ternganganya, namun masih mampu dicover.
“What? Are you kidding?” Taeyeon masih tidak percaya. Apa kesalahannya?
“Nope! I’m serious!” kata Changmin lagi sambil menunjukkan muka serius. Bertambah sakit hati Taeyeon apabila mendengarnya. Ditambah pula dengan riak muka Changmin yang langsung tak bersalah tu.
“Apa salah saya? Huh? Tolong beritahu saya! Biar saya perbaiki kesalahan saya itu!” pinta Taeyeon seraya merayu agar Changmin tidak meninggalkannya. Dengan muka yang blur, Changmin berkata lagi.
“Awak tak salah. Cuma saya jumpa cinta sejati saya.” Terkejut Taeyeon apabila mendengarnya. Dia tidak percaya. Changmin bertemu dengan cinta sejati? Siapa perempuan yang suka menjadi perampas itu?
“Okay! Saya pun tak kisah sangat! Lagipun saya dah muak tengok muka awak!” kata Taeyeon. Tipu. Taeyeon memberanikan dirinya. Tidak dibiarkan air mata yang jernih itu jatuh dihadapan lelaki yang blur tu.
“Really? That’s good! So, saya tak perlulah risau pasal awak kan?” tanya Changmin yang sudah siap untuk beredar.
“Yes!” kata Taeyeon dengan keras.
“Kalau macam tu, goodbye! Kalau berkesempatan, kita akan bertemu lagi,” kata Changmin. Dihadiahkan senyuman yang paling manis buat Taeyeon. Kalaulah ada begini cara dia senyum dengan perempuan, semua perempuan di dalam dunia  ni milik dia seorang saja.
“Saya tak rasa macam nak jumpa awak lagi lepas ni,” kata Taeyeon. Changmin beredar setelah salamnya tidak disambut.
~
“Kau tak malu ke nangis kat tepi jalan yang tengah sibuk ni?” tanya Leeteuk dengan selambanya. Taeyeon mendongak melihat siapakah gerangan yang berani menegurnya. Taeyeon merenung muka Leeteuk dalam-dalam.
“Comelnya! Nak jadi boyfriend saya tak?” tanya Taeyeon tiba-tiba. Memang betul muka Leeteuk tu comel, tapi janganlah tanya soalan yang merapu macam tu. Ish, Taeyeon ni! Sihat ke tidak? Leeteuk tersenyum mendengarnya. Dia kemudian duduk mencangkung disebelah Taeyeon.
“Apa yang aku dapat kalau aku jadi boyfriend kau?” tanya Leeteuk. Taeyeon menggeleng kepala.
“Tak ada apa-apa. Cuma dapat senyuman saya yang paling cantik sedunia!” balas Taeyeon. Leeteuk tersenyum mendengarnya. Gilakah perempuan ni seorang? Putus cinta agaknya! Tak lama selepas itu, Taeyeon jatuh pengsan. Leeteuk menjadi kelam kabut. Apa patut aku buat dengan perempuan ni?  Fikir Leeteuk.


“Apa awak buat pada saya, huh?” tempik Taeyeon.  Dia begitu marah. Leeteuk cuba menjelaskannya. Namun ditolak oleh Taeyeon sebelum mendengar penjelasannya hingga habis.
“Berani awak sentuh saya! Saya akan buat laporan polis!” ugut Taeyeon. Leeteuk mencapai tangan Taeyeon. Dipegang erat dan kuat. Tidak mahu dilepaskannya.
“Dengar dulu!” kata Leeteuk dengan keras. Taeyeon menjadi takut. Takut kalau-kalau lelaki comel di depan matanya bertukar menjadi beast. Dia senyap. Mendengar apa yang Leeteuk ingin katakan.
“I’m never touch you. Walaupun sedikit!” kata Leeteuk. Dia cuba mempertahankan yang benar. Tapi, dia kehilangan kata-kata. Kenapa? Kenapa?
“Tak percaya!” kata Taeyeon. Dia cuba melepaskan diri daripada Leeteuk. Namun usahanya hanya sia-sia. Genggaman Leeteuk terlalu kuat.
“Awak! Sakit tahu tak?” kata Taeyeon. Meminta untuk dilepaskan. Leeteuk segera melepaskannya.
“Sorry!” ucap Leeteuk dengan spontan. Dia segera membelek tangan Taeyeon.
“Sorry!” ucap Leeteuk sekali lagi apabila melihat tangan Taeyeon kelihatan merah. Taeyeon berasa terharu.
“I’m so sorry!” kata Leeteuk lagi. Raut wajahnya berubah dari garang seperti singa kepada wajah yang risau.
“Betul, awak tak buat apa-apa?” tanya Taeyeon. Inginkan kepastian yang benar. Leteuk mengangguk beberapa kali. Diangkat tangan kanannya.
“Sumpah! Saya cuma angkat awak masuk dalam bilik saja. Lepas tu, saya keluar dari bilik!” kata Leeteuk sambil tangan masih diangkat.
“Habis tu, pagi tadi awak buat apa dalam bilik tu dengan tak pakai baju?” tanya Taeyeon seperti menyoal siasat seorang penjenayah yang dikehendaki oleh FBI dan CSI kerana ingin mencederakan presiden Barrack Obama.
“Well, saya cuma nak tukar baju saja. Ingatkan awak masih tidur. So, saya tukar sajalah dekat situ,” kata Leeteuk yang teragak-agak. Taeyeon tidak percaya. Dia merenung muka Leeteuk dengan renungan yang tajam. Kalaulah ada laser keluar dari matanya, conferm hancur berkecai Leeteuk dibuatnya.
“Betul! Tak tipu!” kata Leeteuk. Dia cuba membuat muka innocent.
“Sudahlah. Saya nak balik!” kata Taeyeon. Dia sudah malas mahu melayan lelaki yang baru sehari dikenalinya. Kini dia hanya perlu mencari alasan kenapa dia tak pulang semalaman. Mesti bapanya sudah siap tunggu dihadapan pintu rumah dengan rotan.
“Saya hantarkan nak?” pelawa Leeteuk. Taeyeon hanya mengangguk. Leeteuk tersenyum.
“Tunggu sekejap. Nak tukar baju dulu,” kata Leeteuk. Leeteuk naik ke atas dan masuk ke biliknya. Tidak lama selepas itu, dia keluar semula dengan sesuatu di tangannya.
“Ni awak punya ke?” tanya Leeteuk sambil menghulurkan nametag milik Taeyeon. Taeyeon hanya mengangguk dan dia mengambil nametag itu dari tangan Leeteuk.
“Dah lama awak kerja kat situ?” tanya Leeteuk, ingin tahu.
“Tujuh bulan,” kata Taeyeon.
“Kim Taeyeon,” Leeteuk menyebut nama Taeyeon. Taeyeon mengalihkan pandangannya.
“Kenapa?” tanya Taeyeon. Leeteuk hanya menggeleng.
“Tak ada apa-apa.”
~
“Taeyeon, ada orang nak jumpa kau kat lobi,” kata Eunjung.
“Siapa?” tanya Taeyeon. Siapalah yang mencarinya pada waktu macam ni? Eunjung hanya menggeleng. Taeyeon dengan malasnya bangun dari tempat duduknya menuju ke lobi di tingkat satu. Officenya pula berada di tingkat lima. Jauh tu!
Taeyeon menuju ke kaunter untuk bertanya kepada Minzy siapa yang mencarinya. Miinzy menunjuk ke arah seorang lelaki yangs edang duduk di sofa. Dari belakang, Taeyeon dapat menganggak siapakah gerangan lelaki itu. Kata Minzy, lelaki tu macam salah seorang ahli DBSK. Yakah? Kata-kata Minzy tu bukannya boleh dipakai sangat. Lebih banyak masuk dalam tong sampah adalah.
“Ada apa hal jumpa dengan saya?” tanya Taeyeon. Lelaki itu bangun dan menghadap Taeyeon. Dah agak dah! Memang sah budak tu! Lelaki itu mengukirkan senyuman.
“Kenapa?” tanya Taeyeon dengan kasar.
“Janganlah macam ni! I’m sorry,” kata Changmin dengan muka jambunya itu.
“Sorrylah! Please straight to the point! I’m busy!” kata Taeyeon. Changmin cuba mencapai tangan Taeyeon namun Taeyeon lebih pantas menepisnya. Tatkala itu, Leeteuk melalui lobi. Dia melihat adegan itu.
“Saya minta maaf. Saya tak patut buat macam tu pada awak! Saya tahu saya salah. Saya cintakan awak!” kata Changmin, memujuk Taeyeon. Leeteuk segera meninggalkan tempat itu dengan pantas. Hatinya membara. Cemburu.
“Yakah? Bukan awak dah jumpa cinta sejati awak?” tanya Taeyeon, memerli. Changmin segera menggeleng.
“Rasa cinta saya pada awak dengan dia lain. Sejak kita berpisah, dalam kepala otak saya hanya ada awak saja. Saya asyik teringatkan awak saja,” kata Changmin.
~
“Taeyeon, bos besar nak jumpa kau!” kata Eunjung. Taeyeon terkejut. Apalah malangnya nasib dia hari ni. Dahlah jumpa dengan mamat tu, sekarang ni bos besar cari dia pula. Besar sangat ke kesalahan yang aku buat? Taeyeon tidak habis-habis berdoa agar bos besar nak jumpa dia tentang hal-hal yang menggembirakan.
Sesudah sampai dihadapan pintu bos besar yang tertera nama Park Jung Soo, Taeyeon teragak-agak untuk mengetuknya. Namun tangannya tetap mengetuk pintu itu. Setelah keizinan diberi, Taeyeon memulas tombol pintu itu. Inilah kali pertama dia masuk ke bilik bos besar dan kali pertama juga dia berjumpa dengan bos besar. Sebelum ni, cuma tahu nama. Rupanya tidak pula diketahui oleh Taeyeon. Dalam fikiran Taeyeon, Presiden Park mesti gemuk dan perut boroi.
“Ada apa bos nak jumpa saya?” tanya Taeyeon dengan berani. Namun masih tersekat-sekat. Gemuruh.
“Kalau nak bercinta sekalipun, tunggulah habis waktu kerja. Tak boleh ke tunggu sampai waktu kerja habis. Kalau pelabur nampak, apa yang mereka akan katakan?” kata Leeteuk dengan marah. Taeyeon berkerut dahi. Macam pernah dengar suara tu, tapi di mana ya?
“Maafkan saya, Presiden Park. Tapi saya tak faham maksud tuan,” Taeyeon berterus terang. Leeteuk mengalihkan pandangannya, memandang Taeyeon secara berdepan. Terkejut Taeyeon. Lelaki comel tu, bos dia kah?
“Kenapa? Buat-buat tak faham lagi. Tadi saya nampak awak berpegang tangan dengan jantan yang entah mana munculnya dekat syarikat saya. Awak fikir, saya akan biarkan saja,” kata Leeteuk lagi. Dia masih marah dengan Taeyeon. Dia juga marah dengan dirinya sendiri. Tak sangka dia boleh jatuh cinta dengan perempuan itu. Taeyeon mendiamkan diri. Inikah perangai sebenarnya? Suka marah tak tentu pasal?
“Tadi, security kat bawah cakap, dia masih kat situ. Lebih baik awak halau boyfriend awak dari sini, sebelum saya sendiri yang halaunya,” kata Leeteuk dengan keras.
“Dia bukannya boyfriend saya. Buat apa saya nak halau dia. Kalau tuan nak halaunya, silakan. Saya pun tak sudi nak tengok muka dia lagi,” kata Taeyeon dengan berani. Terbeliak Leeteuk mendengarnya. Really? Betulkah?
“Jadi dia bukan boyfriend awak?” tanya Leeteuk sekali lagi dengan lembut. Taeyeon hanya menggeleng. Bertukar nada pula mamat comel ni.
“He was my boyfriend,” kata Taeyeon lagi.
“Really?” tanya Leeteuk. Dia inginkan kepastian. Taeyeon hanya mengangguk. Hairan dia dengan bos dia. Tadi bukan main marah lagi. Sekarang dah okay? Leeteuk bangun dari tempat duduknya.
“Tak tipu?” tanya Leeteuk lagi.
“Betullah! Buat apa nak tipu!” Taeyeon sudah malas mahu melayan soalan yang sama berulang kali. Leeteuk tersenyum lebar.
“Yes!” kata Leeteuk. Kemudian dia mencapai ganggang telefon.
“Halau budak tu!” kata Leeteuk. Kemudian meletak ganggang telefon itu. Selepas beberapa saat, Leeteuk mengangkat kembali ganggang telefon.
“Hana, bawakan saya dua cawan teh. Segera!” pesan Leeteuk kemudian meletak semula ganggang telefon. Dia memandang Taeyeon yang tengah kebingungan.
“Kenapa dia nak jumpa awak?” tanya Leeteuk tanpa segan silu. Dia ingin tahu. Mesti ada yang dipinta oleh bekas teman lelaki Taeyeon itu.
“Dia nak kembali semula,” kata Taeyeon yang berpeluk tubuh. Terbeliak biji mata Leeteuk.
“Taeyeon tak terimakan?” tanya Leeteuk. Taeyeon hanya menggeleng. Jawapan itu melegakan hati Leeteuk. Leeteuk menghela nafas lega.
“What’s wrong with you? Tadi bukan main marah lagi. Sekarang ni, soal macam-macam soalan bagaikan polis. Who are you?” tanya Taeyeon. Malas dia mahu melayan lelaki sekarang ni. Pintu bilik Leeteuk diketuk. Leeteuk mengarahkannya masuk. Hana masuk dengan menatang dulang yang mengandungi dua cawan teh. Kemudian dia meletakkannya di atas meja. Setelah itu dia keluar.
“Sorry! Duduk lah!” kata Leeteuk dengan lembut. Taeyeon hanya menurut.
“Answer my question!” kata taeyeon dengan keras. Belum sempat Leeteuk bersuara, seorang perempuan seksi memasuki bilik Leeteuk tanpa mengetuk terlebih dahulu. Taeyeon segera bangun dari tempat duduknya.
“Jung Soo, are you busy?” tanya Hyorin. Leeteuk berasa geram dengan Hyorin. Hyorin segera mendapatkan Leeteuk. Tali leher Leeteuk, dimain-main oleh Hyorin. Taeyeon segera mengangkat kaki keluar dari bilik Leeteuk. Leeteuk tidak sempat untuk menghalang Taeyeon.
~
“Ada apa hal lagi Presiden nak jumpa saya?” dingin betul suara Taeyeon. Terkilan Leeteuk mendengarnya. Leeteuk bangun dan merapatkan dirinya dengan Taeyeon.
“I’m sorry! Taeyeon dengar sini, I love you,” kata Leeteuk, berterus-terang. Tidak dapat lagi dia membendung rasa cintanya. Semakin lama, perasaan tu semakin menebal dalam dirinya. Taeyeon tidak dapat menerima kata-kata Leeteuk itu.
“Maaflah Presiden. Saya bukannya seperti perempuan-perempaun yang lain,” kata taeyeon. Leeteuk tidak dapat menerimanya.
“Why? Kalau pasal tempoh hari, perempuan tu memang tak tahu adab,” kata Leeteuk, membuat penjelasan.
“Saya dah tak nak terlibat lagi dengan percintaan. Saya tak suka hati saya disakiti lagi,” kata Taeyeon.
“I’m promise. Saya tak akan sakitkan hati Taeyeon. Only you in my heart,” kata Leeteuk membuat janji.
“Lelaki memang mudah menabur janji. Tapi mereka tak pernah tunaikannya!” kata Taeyeon. Dia ingin keluar dari bilik itu dengan segera. Terasa panas apabila berada di dalamnya. Leeteuk segara menarik lengan Taeyeon. Kini Taeyeon berada di dalam dakapannya. Taeyeon terkejut beruk dengan tindakan pantas Leeteuk itu. Taeyeon cuba untuk melepaskan diri daripada Leeteuk, namun gagal. Kucupan di bibir diberikan oleh Leeteuk menambahkan lagi kejutan pada Taeyeon.
“I’m different! Would you be my girlfriend?” tanya Leeteuk dengan lembut kepada Taeyeon yang masih berada di dalam dakapannya. Taeyeon tidak tahu ingin berkata apa.
“Yakah?” Taeyeon ingin tahu. Leeteuk hanya mengangguk. Mata mereka saling bertentangan.
“Berapa dalam cinta awak pada saya?” tanya Taeyeon. Dia ingin menduga Leeteuk.
“Seluas lautan di bumi, setinggi Gunung Everest, sedalam kerak bumi, sekuat gempa bumi 8.9 sekala richter, sebanyak bintang di langit, sehangat matahari dan sebesar alam semesta ini,” kata Leeteuk dengan spontan. Taeyeon tersenyum mendengarnya.
“Percaya tak?” tanya Leeteuk. Taeyeon mengangguk kepala. Leeteuk tersenyum. Dakapannya semakin erat.
“You zoom zoom my heart like a rocket,” kata Leeteuk. Tiba-tiba, Hana mengetuk pintu bilik Leeteuk. Leeteuk melepaskan dakapannya.
“Ada apa?” tanya Leeteuk kepada Hana.
“Ahli lembaga pengarah sudah sampai,” kata Hana, selaku setiausaha Leeteuk.
“Okay! Terima kasih. Sekejap lagi saya keluar. Awak keluar dulu,” kata Leeteuk. Setelah Hana keluar, mata Leeteuk terarah kepada Taeyeon.
“So, saya balik ke offoce dulu,” kata Taeyeon. Dia sudah bangun untuk meninggalkan Leeteuk. Leeteuk menghulurkan salam pengenalan.
“Hai! My name is Leeteuk. You?” tanya Leeteuk setelah selesai memperkenalkan dirinya. Taeyeon tersenyum.
“Saya Taeyeon. Gembira dapat berjumpa dengan awak,” kata Taeyeon. Dia menyambut salam Leeteuk. Leeteuk menarik Taeyeon ke dakapannya semula. Satu kucupan lagi diberikan hingap di dahi Taeyeon.
“You have to go,” Taeyeon mengingatkan.
“Okay!”
~
“Rasa cinta saya pada awak dengan dia lain. Sejak kita berpisah, dalam kepala otak saya hanya ada awak saja. Saya asyik teringatkan awak saja,” kata Changmin.
“Tapi rasa cinta terhadap awak sudah tidak lagi saya rasai,” kata Taeyeon, mengecewakan Changmin.
“Awak dah ada boyfriend yang baru ke?” tanya Changmin. Ingin tahu. Taeyeon menggeleng.
“Saya sedar yang saya tak perlukan cinta awak. Cinta awak hanya membawa bahana kepada saya saja,” kata Taeyeon kemudian dia meninggalkan Changmin sendirian.

To Be Continued . . .