Monday, November 12, 2012

FANFIC : eunhae 's love story

Eunhyuk & Donghae Super Junior
EunSiHae Super Junior

Sooyoung SNSD
Super Junior
JYJ - Jaejoong Yoochun Junsu








Eunhyuk, saya sebenarnya sudah lama cintakan awak.” Sooyoung meluahkan perasaannya. “Yakah?” Eunhyuk buat-buat tidak tahu. “Tapi, saya tidak rasa apa yang awak rasa.” Kata Eunhyuk lagi. “Apa kata kalau awak jadi boyfriend saya?” Sooyoung memberi cadangan agar dirinya diterima oleh Eunhyuk. “Tapi, sekarang saya sudah ada girlfriend.” Kata Eunhyuk. Sooyoung terkejut. “Yakah?! Siapa perempuan itu?” Sooyoung ingin tahu.
Tidak lama selepas itu, Donghae memanggil Eunhyuk. “Euhyukie!! Cepat, nanti terlambat!” kata Eunhyuk. “Itu pun dia!” kata Eunhyuk menunding jari ke arah Donghae. Sooyoung sekali lagi terkejut. “Tidak mungkin! Dia kan lelaki?” Sooyoung inginkan kepastian. “Sudah tentulah. Awak tak pernah dengarkah pasangan gay?” kata Eunhyuk. Kemudian, Eunhyuk pergi mendapatkan Dongahae. “Donghae-ah! Tunggulah saya!” kata Eunhyuk.
~  ~
Bila kami sebut nama Eunhyuk dan Donghae ... <jeritan ELF> ... pasti jeritan ELF sangat kuat. Kenapa agaknya?” kata seorang MC. “Sebenarnya, Donghae ialah isteri saya.” Kata Eunhyuk membuatkan ELF menjerit sangat kuat. “Tapi, awak ialah milik saya!” kata Kyuhyun. “Ah! Kamu main kayu tiga! Sekarang awak abaikan saya dan bersama dengan Sungmin!” kata Eunhyuk. “Bukankah Donghae bersama dengan Siwon?” Leeteuk mempersoalkan kata-kata Eunhyuk. “Donghae ialah kekasih saya.” Siwon pula ingin menuntut haknya. “Tapi, saya lebih rapat dengan Donghae.” Eunhyuk menegaskannya.
Donghae, apa yang awak ingin cakapkan?” tanya MC. “Eunhyuk sebenarnya seorang yang handsome.” Kata Donghae. “Kamsahamnida, Donghae~” kata Eunhyuk. “Jadi, siapa lelaki dan siapa pula perempuan?” tanya MC itu lagi. “Saya lelaki, dan Donghae perempuan.” Kata Eunhyuk membuatkan suara ELF bergema segenap ruang.
~  ~
Semalam, Siwon ada post sesuatu di twitter. Saya rasa jealous!” kata Eunhyuk. “Hah? Awak cakap apa? Saya tidak faham.” Kata Donghae. “Lihat ini.” Eunhyuk menunjukkan twit yang di post oleh Siwon semalam.“Saya tidak tahu apa-apa soal ini,” kata Donghae. “Tipu!” Eunhyuk merajuk. “Eunhyukie~~ Jangan lah merajuk! Nanti saya marah Siwon!” kata Donghae.
Sudahlah! Tak nak layan awak lagi!” kata Eunhyuk.
~  ~
Dari #1097 katanya, Saya rindu akan Donghae oppa!” kata Leeteuk. “Ah~ Peminat Donghae. Memang benar Donghae main kayu tiga dengan saya. Semalam saya sudah pun  menceraikan Donghae. Tidak sangka secepat ini Donghae dapat mencari pengganti saya.” Kata Eunhyuk dengan kecewa. “Bersabarlah, Eunhyuk. Dalam dunia, bukannya senang nak cari pasangan yang ikhlas, jujur dan setia pada kita,” kata Leeteuk menenangkan hati Eunhyuk.
Baiklah, mari kita memperkenalkan tetamu kita pada hari!!” kata Leeteuk dengan bersemangat sekali. “Saya memang tidak sabar lagi!!! Mari kita memperkenalkan mereka sekarang juga!!!” kata Eunhyuk. “Satu, dua, tiga .... mempersilakan JYJ !!! Jaejoong, Yoochun dan Junsu !!!” kata Leeteuk. “Annyeonghasaeyo!!!”
~
Benarkah awak sudah berpisah dengan Donghae?” tanya Junsu. “Nampaknya begitu lah!” kata Eunhyuk pasrah. “Wah! Nampaknya Junsu ada harapan untuk mendapat tempat di hati Eunhyuk!” kata Leeteuk. “Aigoo~~ Junsu-ah!! Awak rasa kita boleh bersama tak?” tanya Eunhyuk. “Maaflah, Eunhyuk. Mungkin hubungan kita hanyalah sebagai rakan karib untuk selamanya.” Kata Junsu. “Kenapa?!” Eunhyuk tidak berpuas hati.
Sebenarnya, dia milik saya.” Kata Jaejoong. “Wah! Jaejoong sudah pun mengaku.” Kata Leeteuk. “Dan, haluan kita amat berbeza lah Eunhyuk. Tak mungkin kita dapat serasi bersama. Dan saya ada kerja yang sangat sibuk dan tak mungin saya dapat melayan awak dengan sepenuhnya,” kata Junsu. “Alamak! Kesian Eunhyukie~~~ Cintanya ditolak oleh sahabat karibnya!!” kata Leeteuk.
Eunhyuk-ah! Jangan risau. Mungkin ada orang lain yang lebih layak untuk awak.” Yoochun menenangkan hati Eunhyuk. “Benar itu!” Junsu menyokong kata-kata Yoochun.
~  ~
Eunhyuk-ah! Saya minta maaf~” kata Donghae. Namun, Eunhyuk tidak melayan kata-kata Donghae. “Eunhyuk!!! Semuanya hanya lah salah faham saja. Siwon dan saya ialah rakan yang akrab.” Kata Donghae. “Itu bermakna, Siwon lebih penting daripada saya lah?!” Eunhyuk tidak puas hati dengan kata-kata Donghae. “Tapi, awak lain. Awak ialah hati saya!” kata Donghae membuatkan Eunhyuk kembang hidung. “Benar kah?” Eunhyuk inginkan kepastian. “Benar!! Saya tidak boleh hidup tanpa awak!” Kata Donghae. “baiklah! Saya juga minta maaf kerana abaikan awak,” kata Eunhyuk. “Saya sudah lama maafkan awak,” kata Dongahe. Kemudian, mereka berdua saling berpelukan.
~
Saya sudah berbaik dengan Eunhyuk! Jadi, tiada siapa pun yang boleh menghalang hubungan saya dengan Eunhyuk,” kata Donghae kepada Siwon. “Secepat itu?” Siwon tidak percaya.
~  ~
Dengar khabarnya, awak dan Donghae sudah pun berbaik semula. Benarkah?” tanya MC dalam satu rancangan. “Ya! Macam itu lah!” kata Eunhyuk. “Kami juga tidak percaya hal itu. Baru beberapa jam berpisah, sudah kembali semula,” kata Heechul.
Sebenarnya saya dan Donghae tidak boleh berpisah walaupun seminit.” Kata Eunhyuk. “Jadi sekarang ini awak rindu pada Donghae tak?” tanya MC itu. “Sudah tentulah! Saya fikir Donghae akan ikut sekali. Tetapi memandangkan dia ada hal lain, terpaksalah saya datang tanpa Donghae,” kata Eunhyuk dengan kecewa.
Apa sebabnya awak berbaik semula dengan Donghae?” tanya MC itu lagi. “Sebenarnya, Donghae amat kekurangan kasih sayang. Jadi saya rasa serba salah untuk meninggalkan Dongahe seorang diri,” kata Eunhyuk membuatkan seluruh studio diselubungi gelak ketawa.