Monday, November 12, 2012

FANFIC : I Know I'm Wrong

Suzy Miss A
Taecyeon 2PM
Eunjung T Ara
Soohyun UKiss
Chunji Teen Top
Jiyoung KARA

Minzy 2NE1
Hyunseong Boyfriend
Heechul ZE:A



“Suzy! Hati-hati!” jeritan Soohyun mengejutkan Suzy. Kini suzy berada dalam dakapan Soohyun. Tatkala Soohyun melepaskan melepaskan pelukannya, terdapat banyak darah di tangan dan baju Suzy. “Suzy, awak tak apa-apa?” tanya Soohyun. Muka Soohyun berubah menjadi pucat. “Soohyun.... kepala awak .... berdarah .. “ kata Suzy tersekat-sekat. Terkejut dek kejadian yang begitu pantas berlaku. Suzy mula cemas. Tiba-tiba, Soohyun tumbang dipangkuannya. “Soohyun!” teriak Suzy. “Kenapa dengan dia?” tanya Taecyeon setelah tiba. “Bawak dia ke hospital cepat!” teriak Suzy. Persoalan yang dilemparkan oleh Taecyeon dibiarkan sepi tanpa jawapan. “Mari cepat!” Dahi Taecyeon berkerut apabila melihat begitu banyak darah yang mengalir keluar.
......
“Kau kan yang buat semua ni?” tanya Taecyeon dengan marah. Eun Jung tersengih. “Kau ada bukti ke nak tuduh aku?” tanya Eun Jung kembali. Taecyeon menyeluk poket bajunya. Dia mengeluarkan kalung Eun Jung yang dijumpai di tempat kejadian. Eun Jung terkejut. “Ini apa?” Eun Jung mula panik. Kedengaran suara bisikan daripada pelajar lain yang menyaksikan drama tak berpengarah itu. Eun Jung mula meraba-raba lehernya.
“Mana kau jumpa?” tanya Eun Jung. “What do you think?” tanya Taecyeon bermain teka-teki dengan Eun Jung. Eun Jung ingin merampas rantai leher tersebut namun tindakan pantas itu dapat dihidu oleh Taecyeon terlebih dahulu.  “Rantai aku ...  rantai aku ... hilang ... semalam,” kata Eun Jung tergagap-gagap. Dia sedaya upaya menafikannya agar rahsia tersebut tidak dapat dibuka. “Yakah?” Taecyeon tidak percaya.
“Betullah!” Eun Jung ingin mempertahankan dirinya. “Pelik? Semalam lepas kejadian tersebut, aku langsung tak nampak kau pakai rantai itu. Tapi sebelum kejadian itu, ada pula rantai kau,” kata Taecyeon. Eun Jung sudah tidak tahu ingin berkata apa. “Aku ... Aku ... Aku ...” Eunjung tergagap-gagap ketika berbicara. matanya mula berkaca. “Kenapa? Takut? Atau kau yang sebenarnya buat?” Taecyeon terus-terusan menuduh Eun Jung. Biar Eun Jung diberikan tekanan agar dia menceritakan hal yang sebenarnya.
......
“Suzy, kami minta maaf dengan awak sebab selalu menyusahkan kamu,” ucap Minzy. “Ya, betul tu! Kami memang salah. Tolong maafkan kami, ya?” kata Hyun Seong pula. Suzy berasa hairan. ‘Aku tengah bermimpi ke?’ kata Suzy dalam hati. Suzy tidak percaya dengan apa yang berkalu saat itu. Dia cuba menampar-nampar pipinya. “Aduh!” kata Suzy.
‘Memang betullah! Aku tak mimpi,’ kata hati Suzy. Taecyeon tersengih melihat gelagat Suzy. “Korang semua salah makan ubat ke? Atau korang tengah prank aku sekarang ni?” tanya Suzy. Dia masih belum percaya. “Nak buat apa kami makan ubat? Kami bukannya sakit. Lagi pun betullah! Kami minta maaf. Kenapa? Awak tak sudi maafkan kami ke?” tanya Ji Young.
“Bukan macam tu. Tapi sebab apa korang minta maaf kat aku?” tanya Suzy. “Segala kejahatan Eun Jung telah terbukti. Dia sendiri yang mengaku di hadapan kami semua,” kata Chun Ji. “Eh! Itu penipunya!” ucap Heechul apabila dia melihat Eun Jung memasuki kawasan sekolah. Tatkala Eun Jung melalui hadapan Suzy, renungan tajam daripada Eun Jung diberikan kepada Suzy.
......
“Saya minta maaf!” kata Eun Jung yang duduk melutut di hadapan Soohyun sambil menangis teresak-esak. “Janganlah macam ni! Bangunlah!” kata Soohyun. Dia cuba mendiirikan Eun Jung. “Tak nak! Selagi awak tak maafkan saya, selagi tu saya akan melutut kat sini,” kata eun Jung dengan keras. “Bangunlah! Saya maafkan awak! Tak mungkin saya akan marah dengan orang yang saya cinta,” Soohyun segera menutup mulutnya dengan kedua-dua belah tapak tangannya. Soohyun terlepas cakap. “Apa awak kata?” Eun Jung memandang Soohyun dengan pandangan matanya yang berkaca, digenangi air matanya. “Ops!” kata Soohyun. Tiada lagi yang perlu dirahsiakan lagi.
“Apa yang awak kata tadi?” tanya Eun Jung lagi. Soohyun duduk mengadap Eun Jung. Dengan mata yang kuyu, Soohyun berkata, “Eun Jung, saya cintakan awak. Tak kisahlah awak ni jahat ataupun cacat sekali pun.” Makin deras air mata Eun Jung mengalir. Tapak tangan sebelah kanannya menutup mulutnya. ‘Tak sangka selama ni Soohyun cintakan aku,’ kata Eun Jung dalam hati. “Janganlah nangis. Buat saya rasa serba salah saja,” kata Soohyun lantas dia menyambut badan Eun Jung ke dalam dakapannya.
“Sorry, Soohyun! Saya tak tahu,” itu sajalah yang Eun Jung dapat katakan. Dia tidak tahu mahu dikatakan apa lagi. “Tak apa. Jangan nangis lagi. Saya maafkan awak,” kata Soohyun. “Terima kasih, Soohyun.” Eunjung menangis dalam pelukan Soohyun.
......
“Sebuah drama yang sungguh mengharukan,” kata Suzy. Teacyeon menghulurkan sapu tangannya. Suzy mengambil sapu tangan tersebut lalu dikesatnya air mata yang mengalir. “Tak sangka Soohyun cintakan Eun Jung selama ini,” kata Suzy lagi. “Tapi kenapa awak harus menangis?” tanya Taecyeon pelik dengan perangai Suzy yang lain daripada yang lain.
“Kenapa tak boleh ke?” Suzy marah. “Bukannya tak boleh. Cuma hairan. Suzy yang saya kenal tak akan menangis dengan begitu mudah,” kata Teacyeon. “Sudahlah! Lupakan yang saya nangis tadi!” kata Suzy kemudian berlalu. Taecyeon segera mencapai tangan Suzy. Lalu Suzy berada dalam pelukan Taecyeon. Dia cuba untuk melepaskannya. Namun, Taecyeon lebih kuat.
Taecyeon perlahan-lahan melepaskan pelukannya lalu memandang Suzy yang sudah memerah wajahnya menahan marah. “Suzy,  pinjamkan bibir awak,” kata Taecyeon. “Apa?” Suzy tidak faham. Taecyeon merendahkan dirinya lalu mencium bibir halus Suzy. Membulat mata Suzy namun tidak pula dia menolak. “Saranghaeyo” ucap Taecyeon.