Thursday, July 28, 2011

[PART 1] Sejarah KOREA dalam hidup ku ....

okay post yang sebelum ni punya .. sila abaikan ... aku malas nak buang ... bio je macam tu ..

so .. back to the title .. SEJARAH KOREA dalam kehidupan aku ni start bila ... 

aku tonton drama ...
The Time Between Dog and Wolf
Lakonan mantap dari pelakon mata sepek Korea yang paling handsome iaitu LEE JUN KI !!!
Lee Jun Ki
and then sejak dari situ aku layan la drama korea ... masa tu nak UPSR baru lah kenal Korea ... 
lagu kpop belum start sejarahnya lagi masa tu ...

antara drama yang aku tonton :::

Goong
akibat tertarik dengan konsepnya .. so aku tengok la ... 

selain itu ...
Coffee Prince
disebabkan ada komedi dalam drama ni .. aku pun apa lagi dah cop TV tu sebelum start drama tu lagi ...

perasan tak ... ketiga-tiga drama ni siarannya dari MBC ???
hahaha ~~~
aku pun baru perasan .....

pada masa yang sama juga ... aku banyak layan drama taiwan ...
macam-macam drama taiwan aku tengok ... Sonria Pasta, Kung Fu Macchiato , dan lain lain lagi ... (bayak sangat .. tak ingat dah tajuk nya ... )

sampailah munculnya drama.... okay bukan MBC lagi .. tapi KBS ...

Boys Over Flowers 
yah ! ini dia ~~ drama yang membawa impak yang besar kepada dunia ...
BOF lambat sikit ditayangkan kat Malaysia ...
tapi sebelum itu .. aku dah tengok drama ni kat Channel 5 ... (singapore's channel)

bermula dari situ ... aku mula kenal dengan kpop ..
sebab lagu lagu dalam BOF semuanya best best belaka ....
hahaha ... masa tu jugak lah aku jumpa dengan bestie aku ...
sampai sekarang aku kawan dengannya ...

sebab BOYS OVER FLOWERS aku dapat kawan yang paling rapat ....
sebab BOYS OVER FLOWERS jugak aku dapat kenal KPOP ...
disebabkan aku kenal KPOP aku kenal SUPER JUNIOR ....

tapi sebelum aku kenal SUPER JUNIOR .. 
aku kenal group lain dulu ....
terutama sekali SS501 ...
sebab KIM HYUN JOONG which is leader dorang pelakon dalam BOF ...
Karisma !! Calon suami yang baik !!!
mula mula tengok drama ni .. of course kita sokong JI HOO yang baik hati lagi tampan dan menawan ... 
tapi bila dah sampai part JAN DI dan JUN PYO dah couple ...
of course aku sokong JUN PYO ... dorang so sweet ~~ 
this part is so romantic ~~~ ^_^
selepas itu aku tak stop tengok drama korea ..
macam macam .. yang paling terbaru ...

Mary Stayed Out All Night

Drama yang berdasarkan muzik jenis indie .. tapi best !!
cuba dengar satu lagu OST dalam Mary Stayed Out All Night ....


Lyrics at : : http://www.lyricsty.com/lyrics/j/jang_geun_suk/take_care_my_bus.html

Selain itu ,  lagu My Precious nyanyian Jang Keun Suk jugak sedap didengar ... BEST .. kat YOUTUBE ada ...
JANG KEUN SUK memang handsome dalam drama ni !!!!
handsome !!

thank to 8TV sebab tanpa 8TV tak mungkin aku dapat jumpa LEE JUN KI dan 
kalau tak jumpa LEE JUN KI , maka tak jumpa BOYS OVER FOLWERS ..
bila tak jumpa BOYS OVER FLOWERS , maka tak jumpa lah SUPER JUNIOR ....

________________________________

TO BE CONTINUE

________________________________

No comments:

Post a Comment