Wednesday, March 20, 2013

[FANFICS] Dongsaeng Story

Henry Lau
Cho Kyuhyun
Kim Kibum
Kim Ryeowook
Lee Donghae
Zhoumi
Choi Siwon
Lee Hyukjae
Lee Sungmin
Shin Donghee
Kim Youngwoon
Kim Jongwoon
Hangeng
Kim Heechul
Park Jungsoo





Dulu, kalau di sekolah bila orang tanya berapa bilangan adik beradik kamu, mesti saya akan jawab “Saya ada 14 hyungs,” dan orang yang mendengarnya pasti terkejut besar. Haha... saya pun terkejut jugak. Dulu, saya memang rimas dengan hyung-hyung saya. Mereka ni banyak sangat kerenahnya. Kadang-kadang saya rasa, sayalah hyung mereka. *mengeluh*
Yang ada kat dapur tengah masak tu, hyung saya yang nombor.... er.. kejap nak kira... hah! Nombor 13. Aish, nilah padahnya bila ada hyungs ramai sangat. Dia tu memang suka masak untuk orang lain, bukannya untuk diri dia. Dia kata dia gembira bila lihat orang makan masakan dia. Suka hati dialah. Yang penting masakan dia sedap. Dan yang tengah duduk makan di meja makan tu ialah Shindong. Orang panggil dia “Teddy Bear”. Huh! Memang padan pun. Oh ya, sebelum terlupa! Yang suka masak tu, Ryeowook namanya. Pasal Shindong pulak, dia tu memang suka makan. Yang paling lawak kalau dia tengah diet, mesti dia akan mengigau pasal makanan. Kesian.. Shindong hyung ialah hyung yang nombor enam.
Aish! Yesung hyung ni memang tak tahu malu. Tabiat dia memang macam tu. Bila terlupa nak ambil towel, mesti dia akan keluar tanpa seurat benang pun untuk ambil tualanya. Bukannya nak minta tolong orang lain ambilkan. Hyung nombor empat ni, kalau dia bercakap mesti sampai lebih dua jam kalau kita tak hentikan dia. Kadang-kadang saya sendiri tak dengar apa yang dia cakap. Entah penting or tidak. Hah, yang asyik menari tak henti-henti tu ialah Eunhyuk, hyung yang nombor lapan. Dia mengaku yang dia tu, Dancing Manchine. Dan yang asyik tengok dia dengan puppy eyes tu ialah Donghae. He such an innocent kid. Orang selalu kata yang dia ni budak yang berumur lima tahun. Maybe my brain is older than him. *senyuman jahat*
Yang tengah menonton televisyen tu, hyung yang nombor tujuh, Sungmin. Ramai orang kata dia tu comel. Memang pun. Dia tu suka buat aegyo tapi dia kata aegyo dia tu natural, tak bolah dibuat-buat. Mungkinkah? Tapi, Sungmin hyung seorang yang senyap, pendiam dan tak banyak cakap. Kadang-kadang orang pun tak perasan akan kehadiran dia. Tapi sekali dia cakap, suaranya yang macam oily tu mampu menambat hati wanita. Dan kecomelannya juga. Yang duduk di atas sofa dan sibuk main game tu ialah Kyuhyun. He just older than me by one year. Dia selalu cling with Sungmin hyung. Dan dia seorang yang biadab. Dia selalu ajar saya jadi kurang ajar dengan hyungs dan saya ikut saja. Kalau dulu, hyung selalu marahkan dia. Tapi sekarang, hyung biarkan saja selepas dia terlibat dalam kemalangan yang hampir meragut nyawanya.
Yang baru keluar lari bilik ialah Kangin hyung (no. 5). Disebabkan kesilapan lalunya, dia baru saja selesai menjalani tentera. Tapi saya tahu semasa dia di tentera, hidupnya cukup makan dan minum. Ingat lagi, dulu hyung selalu kata yang dia ialah lelaki yang paling handsome di Korea. Sekarang? Mungkinlah. Sekarang ni, hyung yang sulung, Leeteuk, yang kedua, Heechul dan yang ketiga, Hankyung tiada bersama kami. jadi kami hanya mengharapkan dia untuk melindungi kami. nak harapkan Yesung hyung, hancurlah kehidupan kami dengan otak pelik dia tu.
Yang balik masuk ke dalam rumah ialah Siwon hyung. Dia baru balik dari jogging. Itulah rutinnya kalau dia tak ada kerja. Selepas itu dia akan baca english newspaper sambil dengar lagu jazz. Heechul hyung, Donghae hyung boleh immitate dia dengan baik. Kami semua tahu rutin seharian dia. Yang baru nak keluar dari rumah ialah Zhoumi hyung. Mungkin dia nak pergi shopping. Semua tahu shopping ialah hobi dia. Mungkin saya patut suggest kat dia supaya beli saja satu shopping mall. Kan senang?
Leeteuk hyung dan Heechul hyung sedang menjalankan tanggungjawabnya sebagai warganegara Korea. Rasa rindu pula pada mereka berdua. Hankyung hyung pula, dia dah lama meninggalkan kami. rasa terkilan sebab dia pergi tanpa mengucap selamat tinggal. Kibummie hyung pula sudah tak tinggal dengan kami. sekarang ni, agak jarang kami berjumpa kerana dia terlalu sibuk dengan kerjanya.
Jadi selepas korang baca ni, mesti korang tahukan siapa saya? I’m the cutie one who has the highest IQ among my hyungs. *are they idiots?* kadang-kadang saya rasa nak lari saja daripada hyungs saya sekarang ni. Tapi, ada alasan yang menyebabkan saya mematikan niat saya itu. kita tak boleh lari dari masalahkan? We have to face the problems so the problems can be settle easily.