Monday, December 24, 2012

First though about EXO !


 

 

EXO – peliknya nama dorang. Lepas tu kira ada berapa orang dalam group ni. 12? Wah! Macam SUPER JUNIOR. Haha. Then, hoho, adik SUPER JUNIOR rupa-rupanya. Haha. Okay! Kena sokong ni. Haha. Susahnya nak ingat. Dua belas orang. Untuk SUJU dulu pun aku kena ambil masa selama setahun baru dapat kenal mana satu DONGHAE, EUNHYUK, SUNGMIN and RYEOWOOK. Oh rupa-rupanya dorang ada K and M. Teringat SJM. Cuma, bila dorang buat promosi, M kat China and K kat Korea.



XIUMIN – the oldest one in EXO. Tak sangka chubby face ni yang paling tua dalam EXO. Kiut sangat. First though pasal dia sudah tentulah CUTE CHUBBY FACE.



LUHAN – first though, CUTE! And second though, dia ni adik JUSTIN BIEBER ke?  Tapi yang penting, dia lagi handsome dari BIEBER. That’s for sure!



KRIS – ketua EXO M. First impression, muka dia FIERCE! Lepas tu, dia mengingatkan aku kepada RYEOWOOK. Then, bila aku dah kenal INFINITE, aku rasa dia ada iras-iras DONGWOO. :p



SUHO – I was like OMG! He really look like SIWON! Haha. I fall in love with him. Dia ni ketua EXO K kan? Dan aku fikir, mungkinkah dia ni serius macam SIWON and MINHO? For me, dia ni ADIK SIWON.



LAY – first though, “dia ni tak adalah handsome sangat”. Tapi salah satu cara aku ingat dia ialah hidung dia. Kalau tak silap aku, dia ni dikatakan adik beradik HORSE aku sebab masa debut, rambut dia macam UNICORN. “When Heechul met EXO, he commented about Lay being a unicorn and asked if he met his horse Siwon.” And I was like, haha.. sampai terguling guling.



CHEN – paling senang nak ingat muka dia. Disebabkan dia di dalam EXO M, so aku ingat dia ni Chinese. Rupa-rupanya bukan. Haha. Macam Lay, aku fikir dia ni taklah cute. Tapi bila dah lama kenal dia, teringat kat EUNHYUK pulak. Tak tahulah apa yang sama antara dorang.



CHANYEOL – just remember his smile. First impression, SENYUMANNYA! Dia ni macam SHINDONG. Mungkin jadi mood maker kot. Bila tengok senyuman dia, terus tersenyum. Haha.



DO – first though = MATA BULAT! Kalau aku tak dapat bezakan mana satu BAEKHYUN, CHANYEOL and DO, aku tengok mata dulu. Dan aku dapat spot mata bulat DO!



BAEKHYUN – first though = HANDSOME. Cuma masalahnya, aku tak dapat cam dia on the spot macam aku kenal LUHAN or SUHO and KAI. Argh! Tapi dia handsome. Kena kenal dia lebih dekat. Aku kena cari speciality dia.



KAI –  He is my first love in EXO. Senang sangat nak kenal muka dia dalam EXO K. Dia ni kkamjong yang maksudnya kulit gelap. Err. Mula-mula aku tak perasan pun kulit dia yang paling gelap dalam EXO. Atpi bila tahu maksud kkamjong tu, baru aku perasan. Tapi tetap handsome. First though = MY LOVE! Dancing machine and the face of EXO. Gabungan EUNHYUK and SIWON.



SEHUN – first though = macam SUNGJONG. Dia ni magnae dalam EXO K. Couple with LUHAN dan dia kata HUNHAN is real and I was like ‘WHAT!??’. Haha. Cara aku nak ingat dia ialah macam aku ingat LAY. Hidung dia lain sikit dari ahli EXO yang lain. What a perfect nose! Tapi aku pun habis difficulties dalam recognise dia. Susah sikit lah nak ingat dia.



TAO – magnae of the magnaes.  First though = MATA! Second though = PANDA. Tapi sebalik muka yang nampak macam garang tu, dia ni aegyo lebih dengan hyungs dia. Haha. Tak sangka. Dan dia juga cry baby. Hoho. Budak kecik ni takut dengan cerita seram. Tapi dia ni memang dancer yang terbaik! Cute magnae~ ^^