Wednesday, September 14, 2011

[PART 2] Raya di Kedah


Nak sambung cerita nih !!!

Hari sampai mana ekk???
oh, ya ~~

ingatkan masa beraya kat kedah, dok lah kat rumah tok 24 jam. 
rupa-rupanya, tekaan aku sama sekali salah. hakhakhak.. 

Hari pertama di utara, tak ada pergi mana-man. of course lah. letih doh!
hari kedua pulak, tak pergi mana-mana jugak. 
hari ketiga, petang tuh, mak ajak pergi rumah mak long. tapi aku pergi sebelah malam. 
esoknya pulak, lagi teruk.
dari pagi sampailah ke malam aku di rumah maklong.


yah! Mrs. Waniey punya wedding.
anak mak long aku a.k.a cousin yang paling tua sekali sebelah mak aku.

tak ada cerita yang panjang untuk kes yang ini. semuanya membosankan.

tapi yang paling best, ke esok kan hari nya. 
acara yang wajib apabila datang ke utara, iaitu pergi berkelah di Pantai Merdeka.
tahun tahun yang sebelum ini, selalu datang dengan makdak and her famili
tapi tahun ini, sekali dengan mak, abah, adikadik, paksu n family, maklang dengan anak anak, tok, makcik dan anaknya serta makdak and family. maklong pulak kat Tanjung Dawai seberang Pantai Merdeka.



sebelum balik, kami sempat lah jugak singgah kat Bundle tepi jalan sepanjang nak pergi ke Pantai Merdeka.
Sehelai seringgit yang paling murah.
aku ada lah beli beberapa helai yang nampak cantik di mata aku nih.

malam tuh, bapak aku kata nak balik. punya penat packing bag, bapak aku cakap esok sajalah balik.
Aigoo~~ 
so, malam tuh tido nak dekat pukul 1.
record aku dipecah setelah sebulan aku tido yang paling awal pukul 10 malam.
hikhikhik

esok pagi kami semua bertolak dalam pukul 10 pagi.
maklang pulak balik dalam sebelah malam ke pahang.
kami semua sampai kat Johor pada jam 12 tengah malam pada hari yang sama. 

masa balik tuh, sempat jugak aku buat seni sedikit.



di ambil pada waktu malam dekat highway sebelah selatan dekat Johor.
itu sebenarnya lampu kereta yang laju berjalan di atas jalan raya.

lawa tak????

hehehe

in the end, ke esok kan hari nya aku sekolah which is hari tuh hari Selasa.

No comments:

Post a Comment