Saturday, September 10, 2011

[PART 1] Raya Pada Tahun INI

Heechul, Mr Cat and Siwon

------------------


post ini nak cerita pasal raya aku pada tahun ni.
tahun aku lebih banyak spent kan  raya aku dengan family.
sama ada dari johor mahupun family yang nun jauh di kedah.

masa first day raya, rumah yang first sekali aku raya ialah rumah farhana.
and then, jalan pergi ke sg. sibol. lama lah jugak ada kat sama.
lepas raya kata sana, kitorang semua pergi masai.
bayangkan! 
dari felda ke sg sibol yang jauh di kulai (ikut jalan belakang) and the balik semula ke felda dan lalu tiram, tumpang lalu kat sg tiram.  bau nak sampai masai.
aigoo~~~ jauhnya.

lepas tuh, sampai rumah dan pukul lapan malam. 
then, kami teruskan perjalan ke utara.
sampai kay pagoh, my father berhenti rehat. masa tu dah pukul 11 lebih.

masa kat RnR Pagoh, memang susah nak tidur. bunyi burung saja yang dengar.
bising gilos burung burng tuh.
kalau ada senapang patah ataupun senapang gajah, dah lama aku tembak dorang sekor sekor.
kacau orang nak tidur.

dalam pukul lima lebih macam tuh lah, aku dah memang tak boleh tidur lagi.
so, aku ambil keputusan bukan laptop dan ambil gambo sekitar tempat tuh.






macam kawasan berhantu pun ada. hehehe ~~ :P 
kosong. 

sambung balik cerita. 
so, pagi tuh dalam pukul enam, kita semua sambung balik perjalanan.
jalan lancar hinggalah sampai masuk waktu lunch.
masa tuh semua RnR dan kawasan rehat semua penuh. time tuh kita orang semua dah ada kat selangaor. nak masuk perak.

masa kat RnR Sg Perak. sesak!!!
tapi sebelum tiba sg perak, aku ada bukak laptop dan sekali lagi ambil gambo sebeleum masuk terowong.


biasalah, bila masuk saja highway kat perak, semuanya hijau, bati kapur, gunung dan kilang simen saja yang dapat dilihat.
kalau korang perasaan ada juga air terjun.

okay.

habis cerita pasal perak.
serang masuk bab dah sampai penang.
bila dah sampai penag, maknanya perjalanan kami dah makin dekat sampai ke destinasinya.
namun, malang tidak berbau.
van yang kami naiki, rosak kat depan plaza tol Juru.
aishh~~ sikit saja lagi.
*tak nak cerita panjang panjang*

tapi nasib baiklah van tuh tak rosak teruk macam van pak su aku yang sudah setahun belum siap di repair.
dan mak cik ambil kami semua kat Juru. 

.....
so..
sampai sini dulu.
esok sambung lagi ....
....

No comments:

Post a Comment