Monday, May 28, 2012

Maaf .. jangan ungkap GOODBYE




salam buat semua ...

sudah lama tidak menaipkan sebarang cerita di sini ...

rindupun ada lah juga ..

setelah jadi budak MRSM .... rasa lain .. masih tak percaya yang aku ni dah jadi sebahagian daripada MARA ... pelik ...

okey sekarang nak cerita pasal perkataan kat atas ..
"GOODBYE"





actually, aku tak suka perkataan tu ... rasa macam tak akan jumpa lagi selepas ni ..
rasa nak menangis bila menyebut perkataan .. 


sedih bila nak kena ucap goodbye kat sekolah yang paling banyak jasanya pada diriku ini ...
banyak kenangan yang dikutip di sekolah ini ...
suka duka..
gembira ..
sedih ...
tension ...
penat ..
malas ...
sakit ...
sihat ..
sahabat ...
lawak ..
homework ...
dan macam macam lagi ...
pelik ...
dulu bukan main kutuk lagi sekolah tu ..
buruk ..
bangunan nak roboh ..
nyamuk ...
tak ada eletrik ...
panas ...
jauh ..
tinggi ...

hahaha ....
tapi sekarang ni bukan main rindu lagi ..
bukan hanya rindu pada sekolah tu ,,,
tpi rindu juga pada cikgu2 yang ada kat sekolah tu ....
rindu kat ckgu2 yang handsome ,, ckgu2 yang garang ,,, ckgu2 yang sentiasa membakar semangat ,,, ckgu2 yang sentiasa membuat lawak tanpa dipinta ...
rindu juga pada kengkawan yang sentiasa memberi peluang untuk memburu ilmu ,, yang tak kedekut ilmu ,,, sentiasa merendah diri ,, yang sentiasa menceriakan kelas yang kadang2 suram ,,, yang sentiasa menyampaikan cerita2 terbaru tentang korea ,, yang sentiasa tak jemu memberi list lagu2 kpop ...

okey okey ... habis pasal sekolah tu ... 
sekarang kita sambung cerita balik ...
perkataan selamat tinggal menyebabkan aku asyik teringat tentang perpisahan yang pasti tidak akan bertemu kembali ... aku takut untuk berpisah jauh ...
aku terlalu benci perpisahan yang jauh ...
kalau boleh aku tak mahu berpisah dengan kawan kawan ... aku sayangkan mereka ... 
sampai sekarang aku masih tak mahu terpisah dengan mereka ...

"Orang yang jauh jangan dirindui selalu. orang yang depan mata kita kena selalu rindu ..."
aku tak percaya dan aku tak nak percaya dengan kata-kata di atas ... sepatutunya orang yang jauhlah kita kena rindu selalu. kalau tak rindu sekarang, bila lagi kita nak rindukan????

oleh itu ,,,
kengkawan yang dirahmati ALLAH sekalian ...
janganlah ucap selamat tinggal kepada ku ... walaupun kita tak tahu bila lagi kita akan bertemu ..
sebaliknya, 
ucaplah 

JUMPA LAGI, JIKA ALLAH MENGIZINKANNYA.
aku lebih senang mendengar itu .... 
aku pasti tak akan menangis kalau mendengar itu saat aku terkenangkan perpisahan kita ...
mungkin kita tidak lagi berjumpa di bumi ALLAH ini,,
 mungkin kita akan jumpa di SYURGA milik ALLAH kelak ...
InsyaALLAH ...


buat sahabat ku,,, khususnya,,,

1. Akeem
2. Fatin Najwa
3. Izatul Farahin
4. Nur Syahirah
5. Nur Fazera
6. Siti NurBaya
7. Muhamad Hakimie
8. Syahril Fahmy

"Aku sentiasa merinduimu semua walau di mana kalian berada. Aku akan mendoakan kejayaan kalain semua. Semoga kita bertemu lagi di masa hadapan dengan kejayaan yang boleh dibanggakan. Aku bangga menjadi sahabat kalian. Kalian merupakan sahabat dunia dan akhirat aku. Saranghae~ Muah!!!"



kita adalah sahabat selamanya ...